Co ma znaczenie w pozycjonowaniu strony? Jak to się dzieje, że niektóre witryny wciąż zwiększają widoczność na ważne frazy lub utrzymują się na wysokich pozycjach, a inne stoją w miejscu lub, co gorsza, lecą w dół? Dziś przyjrzymy się najważniejszym działaniom, które mają wpływ na pozycjonowanie witryny. Sprawdź, czy wykorzystujesz wszystkie możliwości, by zbudować widoczność i zwiększyć konwersję. Zachęcamy do lektury!
Co wpływa na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces wieloetapowy, obejmujący działania o różnym charakterze. Aby odnieść sukces, trzeba zadbać o wiele aspektów, a w szczególności o odbiorcę i jego potrzeby. Istotne jest także bezpieczeństwo witryny, jej intuicyjność i bezawaryjne działanie.
Certyfikat ssl
Certyfikat ssl to potwierdzenie, że transmisja danych jest poufna. Witryny bez ważnego certyfikatu uznawane są za niebezpieczne. Komunikat o potencjalnym niebezpieczeństwie wyświetlany jest użytkownikom i często skutkuje rezygnacją z odwiedzin.
Brak protokołu HTTPS to nie tylko utrata szansy na konwersję, ale także zwiększenie współczynnika odrzuceń – ma to negatywny wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce Google.
Luki w zakresie bezpieczeństwa mogą sprawić, że działania seo i pozycjonowanie nie przyniosą rezultatów, a inwestycja w e-marketing nie zwróci się.
Szybkość ładowania strony www
Hosting ma wpływ na prędkość ładowania strony. To bardzo ważny czynnik, ponieważ użytkownicy rezygnują z odwiedzin strony już po 3 sekundach oczekiwania.
Regularność prac seo-on site i seo off-site
Przy pozycjonowaniu stron www na uwadze warto mieć regularność prac. W przypadku omawianej dziś formy e-marketingu, najlepsze rezultaty przynoszą rozłożone w czasie działania, obejmujące zarówno proces tworzenia treści, jak i linki przychodzące czy linki wewnętrzne. Dlaczego to takie ważne?
- Aktualizacje treści – bieżące prace to także możliwość dodania nowych treści i zaktualizowania starszych. Zarówno roboty Google, jak i użytkownicy doceniają świeży content. Wiem z doświadczenia, że codzienne publikacje mogą przynieść wiele korzyści.
- Linki wewnętrzne – bieżące dodawanie linków wewnętrznych ułatwia robotom poruszanie się w obrębie witryny i usprawnia indeksację. Odnośniki wewnętrzne są też ważnym elementem nawigacji i mogą zwiększyć satysfakcję użytkownika.
- Linki zewnętrzne – linki zewnętrzne wspierają budowę wiarygodności (a im większa wiarygodność, tym pozycjonowanie przynosi lepsze efekty). Linki zewnętrzne muszą być jednak zróżnicowane (linki nofollow, linki dofollow) i pochodzić z różnych źródeł. Istotne też, by profil linków zwiększał się regularnie, odnośniki należy zdobywać na bieżąco.
- Monitoring efektów – w bieżących działaniach warto także uwzględnić monitoring efektów pozycjonowania. Za pomocą odpowiednich narzędzi seo, możesz sprawdzić, czy podstrona została już zaindeksowana, jakie frazy kluczowe generują ruch, jak wygląda widoczność danej podstrony w porównaniu do konkurencji.
Pozycjonowanie strony www – główne działania
Omówiłam czynniki, które mają duży wpływ na pozycjonowanie witryny. Przejdę teraz do najistotniejszych działań SEO, które powinny znaleźć się w każdej strategii zwiększania widoczności strony www w sieci.
Słowa kluczowe
Innym ważnym aspektem SEO jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Słowa kluczowe to dłuższe i krótsze wyrażenia, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwania. Jeśli chcesz, aby Twoja strona pojawiła się w SERPach dla konkretnego słowa kluczowego, musisz zadbać o optymalizację witryny pod kątem ważnej dla Ciebie frazy. Fraza powinna znaleźć się w nagłówkach, w treści, w meta tytule, w meta opisie czy w adresach url.
W wynikach wyszukiwania Google pojawiają się witryny, które spełnią kryterium trafności, a więc zawierające frazy pasujące do zapytania użytkownika. Dokładnie więc sprawdź, w jaki sposób Twoja grupa docelowa szuka Twoich usług i produktów.
Do poszukiwania słów kluczowych oraz sprawdzania ich statystyk polecam bezpłatne narzędzie Google Keyword Planner.
Tworzenie odpowiedniej treści
Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić SEO swojej witryny, jest tworzenie wysokiej jakości treści. Treść, jak już wspominałam powyżej, powinna w wyczerpujący sposób omawiać dane zagadnienie, zawierać unikalne wnioski, istotne też, by była dobrze napisana i pozbawiona błędów.
Optymalizacja mobilna
Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych to kolejne z działań. Twoja strona www musi poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Możesz sprawdzić, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym, korzystając z narzędzia Google Page Insights.