optymalizacja i pozycjonowanie

Spis treści

Optymalizacja i pozycjonowanie stron

Optymalizacja i pozycjonowanie stron

Optymalizacja i pozycjonowanie stron www i sklepów e-commerce to działania, o które powinien zadbać każdy właściciel witryny internetowej. Regularne, prawidłowe prace z zakresu SEO (search engine optimization) oraz poza stroną www (off page seo), to widoczność w Internecie, a co za tym idzie, wzrost konwersji.

Co warto wiedzieć na temat pozycjonowania? Jakie działania są najistotniejsze? Zachęcamy do lektury!

Optymalizacja strony internetowej – na czym polega?

Na czym podlega optymalizacja SEO (search engine optimization) strony www? To działania prowadzone wyłącznie w obrębie strony, on page seo. Skupiamy się tutaj na dostosowaniu witryny do wytycznych Google, na tym, by roboty Google lepiej rozumiały zawartość strony.

Istotne jest również to, by strona była przyjazna dla potencjalnych klientów, by spełniała standardy UX (User Experience).

Jakie konkretnie prace obejmuje optymalizacja strony internetowej?

Analiza słów kluczowych

Prawidłowa optymalizacja słów kluczowych sprawi, że roboty Google będą wiedziały, które frazy są dla nas najistotniejsze. Oczywiście wpłynie to na skuteczność pozycjonowania. Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji słów kluczowych?

  • Słowa kluczowe powinny pasować do zawartości strony oraz do zapytań, które w wyszukiwarkach internetowych wpisują Twoi potencjalny klienci.
  • Istotne jest również, by uwzględnić frazy różnego rodzaju. Dostosowane do potrzeb użytkowników szukających informacji na dany temat, jak również do klientów zainteresowanych konkretnym produktem bądź usługą.

Optymalizacji treści

Treści są ważne dla użytkowników, są także czynnikiem rankingowym Google. Na czym polega optymalizacja treści na stronie www? Należy zweryfikować:

  • Czy treści są unikalne – zarówno duplikacja wewnętrzna, jak i zewnętrzna przyczynią się do niższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
  • Czy w nagłówkach i tekście znajdują się określone słowa kluczowe?
  • Czy w tekście występuje wyłącznie fraza główna, czy również frazy poboczne, które także są ważne dla użytkowników?
  • Jak wygląda zagęszczenie słów kluczowych? Czy frazy nie występują w zbyt małej lub przeciwnie, za dużej liczbie?
  • Czy frazy kluczowe są odmienione? Zaleca się stosowanie odmian i synonimów słów kluczowych.
  • Czy treści są miłe w odbiorze? Czy znajdują się w nich wypunktowania, pogrubienia? Czy na stronie znajduje się światło?

Technical SEO, czyli techniczna optymalizacja strony

Przy optymalizacji strony koniecznie musimy pamiętać o kwestiach technicznych. Poniżej omawiamy najistotniejsze działania.

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne mają wpływ na jakość indeksacji, a co za tym idzie, na widoczność pozycjonowanej strony w wyszukiwarce. Przemyślany profil linków wewnętrznych to także pomoc dla użytkowników (linki wewnętrzne ułatwiają potencjalnym klientom poruszanie się w obrębie witryny).

Na co zwrócić uwagę, optymalizując profil linków?

  • Na to, by na jednej podstronie nie znalazło się kilka linków prowadzących do tego samego adresu URL.
  • Na to, aby linki nie kierowały do pustych podstron.
  • Stosować możemy linkowanie frazy głównej, fraz pobocznych i synonimów, linkiem może być także obrazek czy logo.

Szybkość ładowania strony

Od szybkości strony uzależniona jest pozycja witryny w rankingu Google. Ów parametr ma także wpływ na zadowolenie użytkowników, którzy odwiedzą stronę www.

Budowa adresów URL

Budowa adresów URL to kolejna rzecz, którą należy wziąć pod lupę, podczas optymalizacji stron www. Adresy URL powinny zawierać słowo kluczowe pasujące do zawartości danej podstrony. Z adresów dobrze też usunąć niepotrzebne, przypadkowe znaki, na przykład: %&*–.

Prace w kodzie strony

Sprawdzenie objętości kodu, weryfikacja zgodności strony ze standardami W3C, optymalizacja kodu HTML i CSS to kolejne z działań.

Poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych

Zadbaj o to, by użytkownicy mogli Twoją stronę internetową przeglądać także za pomocą urządzeń mobilnych.

Z punktu widzenia robotów Google, jak również użytkowników, bardzo ważna jest poprawność wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Algorytm First Mobile Index w pierwszej kolejności indeksuje wersję mobilną. Zaniedbanie prac z tego zakresu poskutkuje spadkiem widoczności strony w wyszukiwarce.

pozycjonowanie twojej strony

Pozycjonowanie Twojej strony

Pozycjonowanie stron to wieloetapowy proces, którego celem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje zarówno omówione powyżej działania on page seo, jak i prace poza stroną, czyli off page seo.

Audyt SEO

Podczas audytu sprawdzana jest widoczność strony na najważniejsze słowa kluczowe. Audyt pokazuje także, w jakim stopniu strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO, jakie błędy na niej występują, jakie prace zostały zaniedbane.

Linki zewnętrzne, czyli linki prowadzące na Twoją stronę

Przeprowadzenie analizy profilu linków zewnętrznych to jedno z istotniejszych działań. Linki zewnętrzne to istotny czynnik dla algorytmów Google, to znak, że inne strony polecają Twoją. Należy więc zweryfikować, czy do pozycjonowanej strony prowadzą wartościowe linki, czy są to linki pochodzące z różnych źródeł, jaki ruch odnotowują witryny linkujące do naszej.

Optymalizacja i pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to proces skomplikowany i czasochłonny, ale dający wiele korzyści. O ile jest prowadzony w prawidłowy sposób. O czym więc pamiętać, prowadząc optymalizację strony (on site seo) i działania off site?

White hat seo

Skuteczne SEO to SEO prowadzone z zastosowaniem wyłącznie uczciwych praktyk, zgodnych z wytycznymi Google. Są to praktyki z białego kapelusza SEO. W dużej mierze opisaliśmy je powyżej, jednak dla przypomnienia krótka lista:

  • optymalizacja strony z uwzględnieniem standardów UX,
  • wdrażanie wysokiej jakość treści, poprawnych pod kątem merytorycznym i językowym,
  • content wartościowy dla użytkownika (tworzony nie tylko pod kątem wyszukiwarek),
  • przemyślane linkowanie wewnętrzne,
  • budowa profilu wartościowych linków zewnętrznych.

Black hat SEO

Odradzane są natomiast działania z czarnego kapelusza SEO. Sięganie po takie metody sprawi, że stracimy uzyskane pozycje wyszukiwarce Google. Black hat SEO to między innymi:

  • ukrywanie treści na stronie www,
  • treści niskiej jakości,
  • nadmierne zagęszczenie słów kluczowych,
  • nadużywaniem danych strukturalnych.

Monitoring strony i analiza zachowania użytkowników

Pozycjonowanie i optymalizacja strony to trudne procesy. Konieczne są wiedza, specjalistyczne narzędzia (Keyword Planner, Google Search Console, Google Trends, Ahrefs i inne), śledzenie zmian i trendów.

Niezbędne jest również nieustanne prowadzenie analizy widoczności, regularność w  prowadzeniu prac na swojej stronie, bieżące sprawdzanie, jak wygląda wydajność strony czy widoczność witryny.

Warto też śledzić zachowanie użytkowników na stronie, obserwować, które podstrony odwiedzane są najczęściej, jakie informacje są najważniejsze dla klientów. Taka analiza pokazuje kierunek zmian na stronach internetowych.

Oprócz optymalizacji i pozycjonowania stron www, możemy także zdecydować się na inne działania SEM (Search engine marketing), a przykład na reklamy Google & Facebook Ads.

 

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?