Oprócz treści, które publikujesz na stronie www, powinieneś też pamiętać o publikacjach na portalach zewnętrznych. Mowa o artykułach sponsorowanych. Czym dokładnie są artykuły sponsorowane i w jaki sposób mogą pomóc w promocji Twojego biznesu?
Artykuł sponsorowany – co to?
Artykuł sponsorowany to tekst o charakterze reklamowym. Takie treści publikowane są odpłatnie na zewnętrznych serwisach. Artykuły sponsorowane umożliwiają promocję firm o różnym profilu działania, osób, instytucji.
Co bardzo istotne, w artykułach sponsorowanych zamieszczony jest link prowadzący na stronę reklamodawcy (czyli firmy bądź osoby zlecającej publikację). Właśnie dlatego takie publikacje są popularnym elementem strategii link buildingu w procesie pozycjonowania stron i sklepów internetowych.

Artykuł sponsorowany – jak powinien wyglądać?
Jak powinien wyglądać artykuł sponsorowany? Artykuł sponsorowany może mieć postać poradnika, rankingu, wypowiedzi eksperckiej. Ważne, by treść była wartościowa dla odbiorcy, odpowiadała w rzetelny w sposób na pytania, była przyjemna w odbiorze.
Pamiętaj też, że artykuł sponsorowany nie może być nachalną reklamą. Treść powinna mieć neutralny, ekspercki wydźwięk, w subtelny sposób nawiązywać do promowanego produktu czy usługi.
Jak napisać artykuł sponsorowany?
Jak napisać artykuł sponsorowany? Działamy praktycznie tak samo, jak przy tworzeniu artykułów blogowych. Tekst powinien zawierać naturalnie rozmieszczone frazy kluczowe, bardzo ważna jest również hierarchia nagłówków – h1, h2, h3. Poniżej nieco więcej wskazówek:
- przygotuj chwytliwy tytuł (H1),
- opracuj przemyślaną strukturę artykułu, najlepiej, aby każdy nagłówek omawiał jeden temat,
- zastanów się, jakie informacje mogą być przydatne dla użytkownika, jaka jest intencja odbiorcy,
- w artykule powinny znajdować się aktualne informacje,
- zadbaj o poprawność językową,
- dołącz grafikę,
- w treści możesz też umieścić kilka zdań na temat firmy i oczywiście link prowadzący na odpowiednią podstronę.
Artykuł sponsorowany cena
Ile kosztuje artykuł sponsorowany? Widełki cenowe są bardzo szerokie – 70 zł, 200 zł, 1800 zł, do nawet 5. 000 czy 10. 000 zł. Skąd tak duży zakres cenowy? Na cenę publikacji wpływają takie czynniki, jak:
- wielkość i popularność portalu
- ruch w obrębie portalu
- tematyka
- autorytet portalu
- liczba i rodzaj linków umieszczanych w artykule (nofollow dofollow).
Są to koszty samej publikacji. Artykuł możesz przygotować samodzielnie bądź zlecić copywriterowi lub agencji SEO.
Gdzie opublikować artykuł sponsorowany?
Gdzie opublikować artykuł sponsorowany? Jedną z opcji jest samodzielne szukanie portalu, na którym umieścisz treść. Wybierając portal, sprawdź takie kwestie, jak wysokość ruchu, autorytet. Pamiętaj też, żeby portal był zbliżony tematycznie do Twojego biznesu. Jeśli więc prowadzisz sklep z kosmetykami, link z portalu dotyczącego usług finansowych nie jest dobrym rozwiązaniem.
Możesz też skorzystać z pomocy platform pośredniczących, na przykład takich, jak White Press czy Linkhouse. Z poziomu wspomnianych platform sprawnie znajdziesz i zweryfikujesz miejsce publikacji artykułu sponsorowanego.
Artykuł sponsorowany to forma płatnej reklamy. Ciekawe artykuły, opublikowane na poczytnych, cieszących się autorytetem, powiązanych z Twoją branżą portalach, to wiele korzyści dla firmy. To wsparcie w pozycjonowaniu, dodatkowe źródło ruchu, wzrost rozpoznawalności.