Spis treści

Trwały link building – filar formuły SEO 1stplace i ważny element pozycjonowania

Linki zewnętrzne – wiele osób marzy o tym, by zostały usunięte z czynników rankingowych Google. Wspomniane odnośniki mają się jednak bardzo dobrze, a ich znaczenie wzrasta. Pamiętajmy, jednak, że link linkowi nierówny. Aby uzyskać jak najlepsze rezultaty, należy skupić się zarówno na jakości, jak i na trwałości linków przychodzących.

Link building a formuła SEO 1stplace

Trwały link building to trzeci z filarów Formuły SEO 1stplace. Formuła obejmuje działania, które mają pozytywny wpływ na kondycję strony, umożliwiają uzyskanie i utrzymanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Formułę tworzą trwały link building, autorytet tematyczny, frazy intencyjne, unikalny skrypt indeksujący. W artykule przybliżymy tematykę linków zewnętrznych.

Na czym polega linkowanie zewnętrzne?

Link building to proces pozyskiwania linków ze źródeł zewnętrznych, na przykład ze stron www, portali, wpisów w serwisach społecznościowych. Mówiąc najprościej, to linki prowadzące z jednej domeny na drugą.

Dlaczego znaczenie linkowania zewnętrznego jest tak duże? Linki przychodzące stanowią istotny czynnik rankingowy Google, umożliwiają budowę autorytetu strony, są jak głosy oddawane przez inne witryny na Twoją.

Strony internetowe i sklepy e-commerce, na które prowadzą linki zewnętrzne wysokiej jakości uznawane są za godne zaufania, wartościowe dla odbiorców. Takie witryny uzyskują lepszą widocznością w wynikach wyszukiwania.  

Wysoka i niska jakość linków zewnętrznych – wpływ na SEO

W procesie pozycjonowania kluczowe znaczenie ma jakość linków. Jeszcze kilkanaście lat temu wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania miała wyłącznie liczba odnośników. Aktualnie, duża liczba kiepskiej jakości linków uznawana jest za black hat seo, czyli działania niezgodne z wytycznymi dla webmasterów. Spamerskie linki to droga do spadku widoczności, a nawet do usunięcia strony z indeksu.

Algorytmy Google – Pingwin

Algorytm Pingwin, czyli Google Penguin Update, wprowadzony został w 2012 roku. Celem uruchomienia algorytmu była walka z linkami kiepskiej jakości, działaniami uznanymi za spam. Zadaniem Pingwina jest też zwiększenie widoczności witryn, do których kierują wartościowe linki zewnętrzne.

Wartościowe linki zewnętrzne

Na co należy zwrócić uwagę przy budowie profilu linków zewnętrznych? Jakie linki uznane zostaną za wartościowe i sprawią, że widoczność pozycjonowanej strony wzrośnie? Niestety szczegółowe wytyczne Google nie są znane. Ukształtowały się jednak pewne opinie na ten temat. Za wartościowe linki zewnętrzne uznawane są odnośniki z witryn o wysokim autorytecie, powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną.

link building, linki zewnętrzne, jak pozyskać linki zewnętrzne, formuła seo
Trwały link building – Formuła SEO 1stplace

Autorytet domeny linkującej

Im wyższy autorytet witryny linkującej, tym lepiej. W większości przypadków jeden link pochodzący z witryny o wysokim autorytecie ma większą wartość niż kilka linków z witryn niemających autorytetu.

Linki zewnętrzne, kierujące na Twoją stronę możesz zweryfikować za pomocą specjalistycznych narzędzi, na przykład takich, jak Google Search Console, Ahrefs.

Tematyka strony linkującej

Linki z przypadkowych źródeł nie są dobrym pomysłem. Aby zyskać w oczach Google, należy pamiętać o tematyce witryn, z których pochodzą odnośniki. Najlepiej, aby linki zewnętrzne pochodziły ze źródeł powiązanych tematycznie z Twoim biznesem.
Jeśli sprzedajesz kosmetyki do pielęgnacji twarzy, link z portalu na temat zdrowia, urody, pielęgnacji skóry będzie o wiele bardziej wartościowy niż odnośnik z portalu o usługach finansowych.

Ruch w obrębie witryny

Najlepiej, aby domena linkująca odnotowywała wysoki ruch był na frazy powiązane tematycznie z domeną, na którą ma kierować link.

Trwałość linków zewnętrznych a widoczność w wyszukiwarce

Wyjaśniliśmy już, czym są linki zewnętrzne i na co zwrócić uwagę, dobierając witryny linkujące. Skupmy się teraz na trwałości linków.

W zależności od witryny linkującej, odnośniki mogą wspierać Twoją stronę tylko przez określony czas, na przykład przez 12 miesięcy. Często jest tak, że po dwunastu miesiącach linki znikają lub atrybut do dofollow zmieniany jest na nofollow. Linki nofollow nie mają wpływu na pozycjonowanie.

Zanim więc pozyskasz link, sprawdź, jak długo ów link będzie pracował na widoczność Twojej strony.

Utrata linków zewnętrznych a spadek widoczności w Google

Wyobraź sobie taką sytuację. Inwestujesz w budowę profilu linków zewnętrznych. Udaje Ci się opublikować kilka artykułów sponsorowanych na poczytnych portalach. Ale niestety, linki ważne są tylko przez 12 miesięcy. Po 12 miesiącach zmieniane są na nofollow. Po roku strona straci wartościowe linki, a wraz z tym odnotuje spadek z wynikach wyszukiwania.

Oczywiście to jedna z wielu opcji. Może być także tak, że portal z jakichś powodów przestanie istnieć bądź podstrona z Twoim artykułem zostanie usunięta.

To nie koniec. Niektóre z agencji seo zastrzegają sobie prawo do usunięcia linków zewnętrznych po zakończeniu współpracy. To także negatywnie wpłynie na widoczność Twojej strony (zwłaszcza, jeśli linki były dobrej jakości).

Czym jest trwały link building?

W 1stplace.pl, pozycjonując strony www i sklepy e-commerce, koncentrujemy się na pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych. Witryny linkujące weryfikujemy pod kątem autorytetu, tematyki, ruchu. Skupiamy się także na pozyskaniu jak największej liczby trwałych linków, linków, które przez cały czas będą pozytywnie wpływać na widoczność witryny.

Warto też podkreślić, że w 1stplace.pl po zakończeniu współpracy nie usuwamy pozyskanych linków. Mimo zakończenia wspólnych działań, pozyskane przez nas linki przez cały czas będą wspierać Twoją domenę. Dzięki temu obawy o nagły i duży spadek widoczności spowodowany usunięciem linków, odejdą w niepamięć.

Metody link buildingu w połączeniu z pozostałymi filarami Formuły Seo pozwolą na trwałe zwiększenie widoczności stron internetowych i sklepów e-commerce.

Link building – na co jeszcze zwrócić uwagę?

O czym jeszcze należy pamiętać? Jeśli chcesz uzyskać wysokie pozycje w wynikach organicznych i wyprzedzić konkurencję, musisz zadbać o to, by linki prowadzące na Twoją stronę www były lepsze od tych, które prowadzą na stronę www konkurencji. Bieżąca analiza jest więc konieczna. W 1stplace.pl zadbamy także o tę kwestię.

Pamiętaj, że linki mają wpływ na widoczność Twojej strony internetowej. Ale, aby odnośniki faktycznie działały i przyczyniły się do sukcesu witryny muszą: pochodzić z wartościowych źródeł, być powiązane tematycznie w Twoim biznesem i być trwałe.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?