Kampania reklamowa to skoordynowane działania marketingowe i reklamowe prowadzone w mediach masowych, podejmowane w celu osiągnięcia określonych celów. Najogólniej rzecz ujmując, celem każdej kampanii reklamowej jest wywarcie wpływu na zachowania i decyzje zakupowe określonej grupy odbiorców. Motywem prowadzenia kampanii reklamowej przez reklamodawcę może być na przykład promocja danej usługi czy produktu, wzrost sprzedaży, zwiększenie rozpoznawalności marki, pozyskanie nowych klientów, podtrzymanie lojalności obecnych klientów, zwiększenie zaufania wobec marki, poinformowanie odbiorców o wprowadzeniu na rynek nowego produktu. Kampania reklamowa ma na celu zwiększenie zainteresowania daną marką, produktem czy usługą, przyciągnięcie uwagi określonej grupy odbiorców. Działania takie mogą być prowadzone za pośrednictwem różnych środków przekazu. Możemy wyróżnić między innymi kampanie telewizyjne, radiowe, prasowe, internetowe.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który może zwiększyć rozpoznawalność marki, sprawić, że przypadkowy użytkownik zmieni się w klienta. Treści generowane