Konwersja to pojęcie stosowane w marketingu internetowym, oznaczające podjęcie określonego działania przez użytkownika strony internetowej. Konwersję możemy określić jako cel prowadzonej kampanii reklamowej czy marketingowej (w odniesieniu do zachowania użytkownika). Konkretne działanie użytkownika oczekiwane przez reklamodawcę czy właściciela strony albo sklepu internetowego. Można więc powiedzieć, że z konwersją mamy do czynienia wówczas, kiedy użytkownik wykona założoną wcześniej czynność na stronie internetowej. Właściciel strony może mieć różne oczekiwania od internautów, może oczekiwać od nich różnych zachowań. Konwersją może być dokonanie zakupu przez klienta, wypełnienie i wysłanie formularza kontaktowego, zapisanie do newslettera, ściągnięcie jakiegoś pliku (np. ebooka), obejrzenie filmiku umieszczonego na stronie, założenie konta klienta, powrót klienta na stronę, kliknięcie w baner reklamowy znajdujący się na stronie, udostępnienie treści przez media społecznościowe.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który może zwiększyć rozpoznawalność marki, sprawić, że przypadkowy użytkownik zmieni się w klienta. Treści generowane