Konwersja to pojęcie stosowane w marketingu internetowym, oznaczające podjęcie określonego działania przez użytkownika strony internetowej. Konwersję możemy określić jako cel prowadzonej kampanii reklamowej czy marketingowej (w odniesieniu do zachowania użytkownika). Konkretne działanie użytkownika oczekiwane przez reklamodawcę czy właściciela strony albo sklepu internetowego. Można więc powiedzieć, że z konwersją mamy do czynienia wówczas, kiedy użytkownik wykona założoną wcześniej czynność na stronie internetowej. Właściciel strony może mieć różne oczekiwania od internautów, może oczekiwać od nich różnych zachowań. Konwersją może być dokonanie zakupu przez klienta, wypełnienie i wysłanie formularza kontaktowego, zapisanie do newslettera, ściągnięcie jakiegoś pliku (np. ebooka), obejrzenie filmiku umieszczonego na stronie, założenie konta klienta, powrót klienta na stronę, kliknięcie w baner reklamowy znajdujący się na stronie, udostępnienie treści przez media społecznościowe.
Praca copywritera – pierwsze zlecenia i codzienne trudności. Poznaj historie copywriterów
Dziś będzie nieco inaczej, ponieważ napiszę o swojej pracy. Ale uwaga, nie będzie to artykuł o tym, na czym polega praca copywritera. Skupię się raczej