Link building to pozyskiwanie linków przychodzących (backlinków) do pozycjonowanej strony internetowej. Innymi słowy, jest to proces polegający na budowaniu profilu linków przychodzących danej witryny. Link building to jeden z najważniejszych elementów skutecznego pozycjonowania, który jest zaliczany do działań off-site, czyli działań poza obrębem pozycjonowanej strony. Im lepszy profil linków przychodzących, tym strona internetowa ma większe szanse na wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że kluczem do sukcesu w link buildingu jest nie tyle ilość odnośników, lecz ich jakość. Linki takie należy pozyskiwać z wartościowych źródeł. Najpopularniejsze źródła pozyskiwania odnośników w procesie link buildingu to katalogi stron internetowych, artykuły sponsorowane, komentarze na forach internetowych, komentarze na blogach, wpisy na portalach społecznościowych.
Jak sprawdzić ruch na stronie?
Ruch na stronie internetowej jest niczym tętno Twojego cyfrowego przedsięwzięcia. Liczba odwiedzin, ciągłe wzrosty bądź nieustanne spadki to nie tylko liczby i wykresy. To dane,