Kampanie Google Ads to sposób na szybkie zwiększenie widoczności firmy w sieci. Precyzyjne targetowanie, możliwość edycji, wybór stawki za klik sprawiają, że reklamy są dopasowane do sytuacji na rynku i Twojego budżetu.
Już dziś postaw na skuteczną i satysfakcjonującą realizację celów biznesowych – nie pozwól, by klienci uciekli do konkurencji. Wyobraź sobie, że Twoja reklama trafia do grupy docelowej (nie do przypadkowych odbiorców). Klienci widzą ofertę w karcie Zakupy, w wynikach wyszukiwania, na Mapach Google, na YouTube. Zapamiętują nazwę Twojej firmy, odwiedzają stronę lub sklep e-commerce, umawiają wizyty. Przekłada się to na wyższą sprzedaż, sprawia, że Twoja marka nie jest już anonimowa, a Ty czujesz, że każdego dnia jesteś o krok dalej.
Zainteresowany? Zamów pierwsze miejsce, czyli miejsce lidera w branży i ciesz się z sukcesu!
Dlaczego firmy wybierają Google Ads? Jakie zalety sprawiają, że Adsy to jeden z popularniejszych systemów reklamowych?
Google Ads to uniwersalny system reklamowy, który daje możliwość promowania większości usług i produktów. Korzystają z niego firmy usługowe o różnej wielkości oraz sklepy e-commerce. Za pomocą reklam Google Ads możemy promować ubrania, artykuły gospodarstwa domowego, usługi remontowo-budowlane, salony fryzjerskie i wiele innych.
Jednocześnie reklamodawcy muszą przestrzegać zasad widniejących na tej stronie.
Często trudnymi dla laika tematami okazują się te związane ze zdrowiem, polityką, usługami finansowymi czy prawem. W takim przypadku ( i nie tylko), lepiej przekazać temat specjaliście, który się na tym zna i wie co można zrobić, a na co należy uważać.
Rozpocznij współpracę z certyfikowanymi specjalistami, zwiększ widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania i czerp z tego korzyści. Dlaczego 1stplace.pl to dobry wybór?
Jakie możliwości dadzą Ci dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads?
Co zrobić, aby ranking reklam Google Ads był jak najlepszy? Liczą się:
Warto także korzystać z eksperymentów kampanii i testować różne rozwiązania, wdrażać własne skrypty oraz reguły, które pomogą kontrolować działania. Dobrym rozwiązaniem jest także połączenie usługi z innymi narzędziami np. Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console, Google Merchant Center, Google Play, YouTube, HubSpot, Zapier, Shopify i innymi. [to można też zrobić w formie graficznej z wykorzystaniem logo tych narzędzi].
Jakość reklamy Google Ads ma kluczowe znaczenie dla skuteczności i rentowności kampanii. Wśród najważniejszych elementów, które należy wziąć pod uwagę, znajdują się:
1. Przewidywany CTR
Przewidywany CTR określamy jako prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamy Twojej firmy.
2. Trafność reklam
Czy reklama jest zgodna z oczekiwaniami odbiorcy? Czy jest dopasowana do jego zapytań? To kolejne, istotne czynniki przy rankowaniu reklam.
3. Jakość strony docelowej
Google ocenia nie tylko samą reklamę, ale również jakość docelowej strony www. Ważne są takie czynniki, jak szybkość, responsywność, treść, związek strony docelowej ze słowami kluczowymi zawartymi w reklamie.
Istotne jest także ciągłe monitorowanie wskaźników efektywności, przeprowadzanie testów A/B różnych wersji reklam – umożliwia to optymalizację i poprawę wyników kampanii.
W zależności od rodzaju kampanii płacimy za kliknięcia, wyświetlenia lub odtworzenia. Wyróżniamy następujące modele płatności:
Google udostępnia narzędzia, które pozwalają sprawdzić między innymi średnie koszty kliknięć na dane frazy (planer słów kluczowych) oraz przygotować estymację wyników planowanych działań (planer skuteczności).
Od czego zależy koszt kliknięcia w reklamę tekstową?
Ustalamy budżet dzienny per kampania oraz miesięczny limit wydatków.
W przypadku kampanii, które pozwalają na ręczne ustawienie maksymalnej stawki za kliknięcie (maks. stawka CPC), ustalamy cenę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę. Maksymalna stawka może wpływać na ruch, jaki generuje reklama oraz związany z tym zwrot z inwestycji (ROI).
Zobaczysz ją po wpisaniu w wyszukiwarce frazy, która Cię interesuje. Promowane wizytówki mają na górze oznaczenie “Reklama” / ”Ad”.
W zależności od wyznaczonych celów marketingowych, możesz zdecydować się na wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych należących do sieci wyszukiwania Google, w aplikacjach, w Mapach Google, na stronach partnerów Google, w YouTube. Wybierz rozwiązanie dla siebie.
To reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google, u partnerów sieci wyszukiwania, w mapach Google. Dzięki temu możesz dotrzeć z reklamą Twojej firmy do użytkowników, którzy za pomocą wyszukiwarki szukają oferowanych przez Ciebie produktów i usług.
Taki rodzaj reklamy to skuteczny sposób, by zwiększyć liczbę osób, które odwiedzą Twoją stronę internetową, a co za tym idzie, liczbę transakcji i zyski. Wyszukiwarka Google odwiedzana jest codziennie, kilka razy dziennie przez ogromną liczbę użytkowników, jest więc doskonałym miejscem na reklamę.
To atrakcyjne wizualnie reklamy graficzne, które pojawiają się w witrynach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Dzięki nim dotrzemy do użytkowników, którzy szukają produktów i usług w wyszukiwarkach, ale też odwiedzają witryny zbliżone tematycznie do naszej.
Reklamy wideo to kolejny sposób, by zachęcić użytkowników do wejścia na Twoją stronę www. Takie reklamy pojawiają się w YouTube, w aplikacjach, w witrynach partnerów Google’a, pozwalają dotrzeć do konwertujących klientów, zwiększają rozpoznawalność marki.
Jeśli chcesz zaprezentować użytkownikom asortyment oferowany przez sklep e-commerce, powinieneś pomyśleć o reklamie produktowej. Użytkownicy, po wpisaniu słowa kluczowego (na przykład sweter kaszmirowy, trampki damskie, dres), w wyszukiwarce Google, zobaczą oferowane przez Ciebie produkty. Reklama wyświetla się obok wyników wyszukiwania, w karcie Zakupy oraz w sieci reklamowej Google.
Promowanie aplikacji w różnych kanałach – taka reklama Google Ads (dawniej Google Adwords), to sposób, by dotrzeć do użytkowników aplikacji, a co za tym idzie, pomnożyć sprzedaż. Reklama widoczna jest w następujących miejscach:
Google Ads Search, czyli reklama tekstowa, to podstawowy i skuteczny rodzaj reklamy, który sprawdzi się niemal w każdej branży. Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze wybrane przez reklamodawcę słowa kluczowe. Reklama pojawia się na samej górze i wygląda bardzo podobnie do organicznych wyników wyszukiwania, z tą różnicą, że mamy podpis reklama.
Google Display Network to sieć reklamowa Google’a licząca ponad 2 miliony stron internetowych oraz inne media, aplikacje, portal You Tube.
Kampania displayowa to różnego typu kreacje graficzne. Format kreacji uzależniony jest od typu reklamy, jaką chcemy przygotować. Mamy następujące możliwości:
Wyświetlana jest w różnych formatach, w zależności od dostępnego miejsca. Może być widoczna jako reklama graficzna, tekstowa lub natywna.
Na banerze widoczne są produkty bądź usługi, z którymi użytkownik już wcześniej zapoznał się, przebywając na stronie reklamodawcy.
Wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, a ich celem jest zachęcanie użytkownika do pobrania aplikacji.
Miejsca wyświetlania reklam uzależnione są od przeprowadzonej konfiguracji. Kampania może być skonfigurowana z uwzględnieniem zainteresowań potencjalnych klientów, ich płci oraz wieku. Kolejną opcją jest kierowanie reklamy wyłącznie do osób, które już kiedyś były na Twojej stronie internetowej.
Możliwe jest również łączenie rodzajów kierowania, tak, by kampania Google Ads (Adwords) wyświetlała się na podstawie wybranych słów kluczowych, zainteresowań potencjalnych klientów czy danych demograficznych.
Kampania produktowa (z języka angielskiego PLA — Product Listing Ads), stanowi idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Reklamy widoczne są obok wyników wyszukiwania. Użytkownik z poziomu wyszukiwarki Google widzi nazwę, zdjęcie i cenę produktów. Jest to skuteczny typ reklamy, który pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów.
Przy tworzeniu reklam produktowych konieczne jest konto Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy) oraz plik danych zawierający informacje o całym asortymencie sklepu. Tworzenie plików danych jest jednym z najtrudniejszych kroków.
W pliku muszą znaleźć się ceny, opisy, zdjęcia artykułów. Należy też uzupełnić pola dotyczące kraju czy języka. Plik można bez problemów edytować.
Poprzez konto Google Merchant możemy tworzyć reklamy produktowe oraz reklamy produktowe z funkcją prezentacji. Kolejną opcję stanowią reklamy katalogowe produktów, które dostępne są wyłącznie lokalnie, czyli dla produktów i usług dostępnych wyłącznie na terenie danego miasta czy województwa.
Reklama Google Ads w YouTube to nic innego, jak krótkie filmy reklamowe, które wyświetlają się podczas oglądania filmów na Youtube, w aplikacjach oraz w sieci partnerów Google. Wyróżniamy różne formaty reklam – materiały pomijalne (nagranie można przewinąć) lub niepomijalne (wymuszające obejrzenie w całości). Dzięki kampanii wideo można dotrzeć do grupy konwertujących odbiorców.
Remarketing jest jedną z metod, dzięki którym możemy przeprowadzić kampanie reklamowe Google. Wykorzystywane są tutaj pliki cookies. Wyróżniamy remarketing statyczny i dynamiczny.
Polega na wyświetlaniu reklam potencjalnemu klientowi, który odwiedził już naszą stronę www. Takie działanie ma na celu zachęcanie użytkownika to ponownego zapoznania się z ofertą Twojej firmy.
Remarketing dynamiczny także kierowany jest do klientów, którzy już odwiedzili naszą stronę www, jest jednak bardziej spersonalizowany. Klientowi wyświetla się produkt, który wcześniej oglądał. Celem reklamy jest przypomnienie użytkownikowi o oglądanych artykułach i zachęcanie go do powrotu na naszą stronę i finalizacji zakupu.
Dobrze zoptymalizowana kampania pozwoli dotrzeć do konwertujących klientów. Zdarzają się jednak przypadki, gdy budżet przeznaczony na reklamę Google Ads jest wyklikiwany, a my nie mamy z tego żadnych korzyści. Klientów nie przybywa, współczynnik konwersji jest niski, skuteczność reklam jest zerowa.
Wtedy dobrym rozwiązaniem będzie audyt kampanii Google. Dostarczy on nam szczegółowych informacji na temat ustawień konta Google, a także jakości kampanii, pozwoli na wykrycie najistotniejszych błędów. Dużym wsparciem będzie specjalista Google Ads, który odpowie na każde z naszych pytań i wyjaśni ewentualne wątpliwości.
Reklama w Google Ads to wiele zalet. Z takiej opcji korzystają zarówno sklepy internetowe, jak i firmy świadczące różnego rodzaju usługi.
Możliwość kierowania reklam to jedna z największych zalet Google Ads. Reklamy kierujemy do użytkowników, którzy mogą stać się naszymi klientami. Do wyboru mamy różne opcje kierowania reklam, są to:
Mamy kontrolę nad kosztami reklam. Google nie wskazuje stawki minimalnej za kliknięcie. To my decydujemy, jaką maksymalną kwotę chcemy wydać w przeciągu dnia, tygodnia czy miesiąca.
Na bieżąco możemy mierzyć skuteczność kampanii Google Ads i optymalizować ją. Efekty skutecznie przygotowanej kampanii sprawią, że klient kupi produkt, pobierze aplikację, skontaktuje się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej, złoży zamówienie telefonicznie. Dzięki narzędziom analitycznym możesz też poznać zwyczaje zakupowe klientów, co z pewnością ułatwi optymalizację kampanii.
Już dziś odkryj potencjał Google Ads.
Agencja Google Ads (często jeszcze do dziś nazywana Adwords), jest doskonałym wyborem dla osób wymagających ponadprzeciętnych efektów uzyskiwanych z prowadzonych kampanii reklamowych. Poprzez doświadczenie specjalistów i tysiące godzin spędzonych przy panelu reklamowym Google Ads, agencja Adwords może praktycznie zagwarantować osiągnięcie satysfakcjonujących efektów. Naturalnie optymalizacja strony pod względem SEO również może być istotna podczas prowadzenia kampanii reklamowych.
Google Ads (kiedyś Google Adwords) to system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google (na dole i u góry wyników wyszukiwania) oraz na stronach i portalach współpracujących z Google w ramach programu Google AdSense. Reklamy rozliczane są w modelu CPC, CPM oraz CPV. To reklamodawca wybiera miejsca, w których reklama ma się wyświetlać oraz decyduje o tym, jaki ma być maksymalny koszt za kliknięcie linku czy obejrzenie video.
Dzięki temu reklamę można dopasować do specyfiki biznesu, grupy docelowej oraz budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na ów cel.
System, który dziś omawiamy, uruchomiony został 23 października 2000 roku. Nazwa Google Ads (kiedyś Google Adwords) weszła w życie w lipcu 2018 roku, (czasami stosowana jest także nazwa linki sponsorowane), wcześniej używano nazwy Google AdWords.
Reklamy Google Ads (kiedyś Google Adwords) pojawiają się każdemu z nas, na przykład podczas codziennej pracy na komputerze, oglądania wideo na You Tube, wpisywania w wyszukiwarkę Google różnego typu zapytań. Reklamy Google są widoczne, zachęcają do kliknięcia w link czy powrotu na poszczególne strony internetowe.
Google Ads stanowi więc doskonałe rozwiązanie dla firm o różnej specyfice działania.
Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pozycjonowanie to szereg działań na stronach internetowych i poza nimi. Celem pozycjonowania (SEO) jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w sieci wyszukiwania Google. To długofalowa inwestycja, dzięki której, po wpisaniu słów kluczowych przez klienta, nasza domena będzie wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce Google (w wynikach organicznych wyszukiwarki).
Reklama Google Ads to skuteczne rozwiązanie, by szybko dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej. Reklamy wyświetlają się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w sieci reklamowej Google czy na Youtube. Pamiętajmy jednak, że gdy budżet kampanii się wyczerpie, reklamy nie będą się wyświetlać. Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie obu form marketingu internetowego.
Należy zalogować się na konto Google Ads. W menu, które znajduje się po lewej stronie, klikamy w kampanie. Wybieramy opcję nowa kampania, a następnie określamy cele kampanii. Kolejny krok to wybór rodzaju kampanii. W zależności od rodzaju kampanii konfiguracja przebiegać będzie w inny sposób.
Budowanie i optymalizacja kampanii Google Ads (dawniej adwords) to czasochłonne procesy, wymagające wiedzy. Drobny błąd może sprawić, że reklama nie przyniesie efektów. Jeśli więc nie mamy odpowiednich umiejętności, warto, abyśmy zdali się na specjalistów. Zyskamy dzięki temu czas i będziemy mogli skupić się na rozwijaniu biznesu.
Specjalista Google Ads przeanalizuje Twoje cele i zadba o to, by Twoją stronę internetową czy e-sklep odwiedzało więcej klientów, a zyski rosły.
Reklamy Google Ads, (kiedyś Google Adwords), w zależności od rodzaju kampanii, na który się zdecydujemy, mogą pojawiać się w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej Google, w aplikacjach, u partnerów sieci wyszukiwania Google, w karcie Zakupy, na YouTube.
Kampanie reklamowe Adwords w serwisie YouTube dostępne są już od dawna. Jeśli zależy nam na budowaniu rozpoznawalności marki, lub na szybkich reklamach kontekstowych, jest to najlepszy wybór. Reklamy mogą pojawiać się użytkownikom nawet na stronie głównej YouTube.
Prowadzenie kampanii Google Ads powinno być przeprowadzane przez specjalistę z odpowiednimi certyfikatami Google. Specjalista SEM powinien doskonale znać system Google i wiedzieć, jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe:
Specjalista SEM, oprócz konfiguracji kampanii Google Ads, powinien doskonale znać system Google. Tekst każdej reklamy powinien być tworzony w sposób przemyślany, według doświadczenia osoby odpowiedzialnej za kampanie Google Ads.
Skuteczna reklama Google Ads musi być oparta o konkretne usługi Google Ads, które odpowiadają specyfice biznesowej klienta. Należy zadbać o to, aby grupy reklam zawierały odpowiedni komunikat. Skuteczność reklamy w wyszukiwarce internetowej będzie uzależniona od tego, jaką sytuację zastanie robot wyszukiwarki Google, odwiedzając stronę docelową.
Podczas konfiguracji kampanii warto skorzystać ze wsparcia planera słów kluczowych. Wskaże on nam jaka grupa reklam powinna zostać utworzona w ramach kampanii Google Ads.
Reklama Adwords, a obecnie Google Ads, jest jednym z najskuteczniejszych działań z zakresu marketingu w internecie. Charakteryzuje się ona niesamowicie szybką efektywnością – już w ciągu kilkudziesięciu minut istnieje możliwość uruchomienia kampanii. Reklamy w Google Adwords mogą być doskonałym uzupełnieniem innych działań marketingowych, np pozycjonowania czy kampanii Facebook Ads.
Reklama Google Ads tworzona na koncie Google Ads powinna przyciągać potencjalnych klientów (zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i każdym innym miejscu, gdzie mogą się wyświetlać reklamy). Ważne, by kampanie wyświetlały się w najlepszych i najbardziej opłacalnych dla reklamodawcy porach. W ten sposób kampania reklamowa Google Ads będzie najbardziej efektywna dla budżetu reklamowego.
Google korzysta z wielu danych dotyczących konfiguracji kampanii Google Adwords. Należy tutaj określić np. odpowiednie stawki jakie zapłacimy, kiedy potencjalny klient kliknie reklamę.
Reklama tekstowa w kampanii Google Ads może dostarczyć wielu potencjalnych klientów. Odpowiednie zarządzanie kontem Google powinno opierać się na skuteczności reklamy w Google Ads. Tekst reklamy również jest bardzo istotny w zakresie Google Ads. Tworzenie reklam Google Ads wymaga odpowiedniej wiedzy od osoby która je konstruuje. W panelu Google Ads należy uzupełnić dane rozliczeniowe, stworzyć kampanie Google Ads, Grupy reklam i w końcu treść reklam, które będą widoczne na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Kampanie Google Ads w sieci reklamowej powinniśmy tworzyć tak, aby wyszukiwarka Google premiowała nasza stronę docelową wśród linków sponsorowanych. W końcu reklamy w Google Ads mają stwarzać dla nas warunki do pozyskiwania nowych klientów.
Możemy spotkać wiele rodzajów kampanii Google. Dla aplikacji mobilnych, reklamy graficzne, sieć wyszukiwania oraz inne. Dają reklamodawcom olbrzymie możliwości. Wśród linków sponsorowanych możemy spotkać wiele reklamujących się firm, które bardzo kreatywnie podchodzą do reklam Google Ads. Jeśli nasza kampania Google Ads będzie starannie skonstruowana pod względem linków sponsorowanych z pewnością osiągniemy sukces. Starajmy się, aby nasze kampanie Google, były przygotowywane naprawdę starannie.
Dla kampanii reklamowych Google Ads powinniśmy stworzyć plan działań. Żeby tworzyć ciekawe reklamy Google Ads, polecam wyciągnąć notatnik i dać ponieść się fantazji. Oczywiście trzeba również przeprowadzić analizę konkurencyjnych kampanii Google Ads. Nie ograniczaj się podczas tworzenia reklam Google Ads, będziesz potrzebować wielu propozycji, aby wybrać najlepsze.
Chcesz promować swój biznes, dotrzeć do interesującej Cię grupy odbiorców i zdobyć nowych klientów? Zależy Ci na skutecznej reklamie w nieorganicznych wynikach wyszukiwarki Google? A może interesują Cię kampanie w sieci reklamowej Google bądź na Youtube?
Służymy pomocą! Reklama w Google to nasz konik. W naszej codziennej pracy dajemy z siebie 100% i dbamy o zadowolenie naszych klientów.
Nasz specjalista Google Ads, który uzyskał odpowiednie certyfikaty Google, przedstawi Ci ofertę kampanii Google Ads (Adwords) i odpowie na każde z pytań. Przez cały czas będziemy pracować nad reklamą, monitorować ją i ulepszać. Dzięki temu ruch na Twojej stronie www wzrośnie, tak samo jak widoczność w internecie i sprzedaż usługi bądź produktu.
Nasze usługi to nie tylko Google Ads, ale także pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja strona www zyska wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, w wynikach organicznych.
Zadbaj z nami o lepszą widoczność w internecie!
Porozmawiaj z naszym ekspertem i otrzymaj bezpłatny audyt konta reklamowego Google Ads
Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?
Dane firmowe
1stplace.pl sp. z o.o. sp.k.
Karola Libelta 1a/14
61-706 Poznań
NIP 7831766949