Indeks wyszukiwarki to baza danych wyszukiwarki internetowej, która zawiera wszystkie strony internetowe, które zostały odwiedzone, przeanalizowane i zapisane przez roboty indeksujące. Innymi słowy, to zbiór stron internetowych, które są dostępne w danej wyszukiwarce. Indeks obejmuje strony, które użytkownik może odnaleźć w wyszukiwarce. Indeksacja odgrywa bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Strona, która nie została zaindeksowana, czyli nie jest dostępna w indeksie wyszukiwarki, nie będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że nie wyświetli się ona na żadne słowo kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwarce. Zarządzać indeksacją strony można przy pomocy pliku robots.txt. Plik ten pozwala na przykład wskazać robotom indeksującym, aby te nie indeksowały danej strony lub wybranych podstron. Indeks wyszukiwarki jest stale aktualizowany przez roboty indeksujące.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC