Marketing szeptany (buzz marketing, whisper marketing) to działania marketingowe, których celem jest wywołanie dyskusji na temat danej marki, produktu czy usługi. Co ważne, jego istotą jest prowadzenie działań marketingowych w sposób nienachalny. Wywoływanie dyskusji na temat danego produktu czy marki powinno odbywać się w sposób jak najbardziej naturalny. Dodatkowo odbiorcy, do których kierowany jest marketing szeptany, nie powinni być nakłaniani do skorzystania z oferty. Odbiorcom należy przedstawić zalety produktu lub usługi, ale bez nachalnego nakłaniania do zakupu. Informacje powinny być przekazywane na zasadzie rekomendacji, osobistej opinii. Nie należy niczego “wymuszać” na odbiorcy. Można powiedzieć, że w marketingu szeptanym wykorzystywana jest siła plotki w celu rozpoczęcia dyskusji na określony temat. Działania w ramach buzz marketingu powinny prowadzić do spontanicznej, niewymuszonej rozmowy o danym produkcie, usłudze, marce itp. Rolą marketerów w tym przypadku jest wywołanie takiej dyskusji.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC