Marketplace to platforma internetowa oferująca produkty wielu sprzedawców. Innymi słowy, jest to strona internetowa, na której można kupić produkty oferowane przez wielu różnych sprzedawców jednocześnie. Niektórzy porównują marketplace do targowiska, na którym sprzedaż prowadzona jest przez wielu handlarzy. Tego typu targowisko internetowe może specjalizować się w jednej konkretnej branży albo oferować szerszy wachlarz produktów. Od tradycyjnego sklepu internetowego różni go to, że klient ma możliwość wyboru, od którego sprzedawcy kupi interesujący go towar. Marketplace charakteryzuje się bowiem tym, że w jego asortymencie znajdują się oferty identycznych produktów, ale pochodzących od różnych sprzedawców. Możemy więc mieć do czynienia z sytuacją, w której na stronie znajduje się kilka takich samych produktów, ale w różnej cenie. Co ważne, proces zakupu i płatności jest obsługiwany przez operatora platformy. Natomiast wysyłka zamówienia leży po stronie konkretnego sprzedawcy.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC