Newsletter to wiadomości mailowe, które są regularnie wysyłane do określonej grupy odbiorców. Co ważne, odbiorcy takich maili muszą wyrazić na to zgodę. Newsletter powinien być bowiem kierowany do osób, które są zainteresowane danym tematem. Celem wysyłania tego rodzaju mailingu jest budowanie relacji pomiędzy marką i firmą a odbiorcami, podtrzymywanie więzi z obecnymi klientami, a także docieranie do nowych, potencjalnych klientów. Wiadomość wysyłana w ramach newslettera może zawierać na przykład informacje o firmie, o ważnych wydarzeniach związanych z jej funkcjonowaniem, informacje o nowościach produktowych czy promocjach, aktualności branżowe. W mailach mogą się również znajdować różnego rodzaju porady czy inspiracje. Często w wiadomościach takich znajdują się treści premium oraz kody rabatowe, które są dostępne wyłącznie dla osób, które zapisały się do newslettera i wyraziły chęć otrzymywania wiadomości. Zazwyczaj wszystkie maile dostarczane w ramach newslettera mają jeden szablon. Dobrą praktyką jest, aby wiadomości były wysyłane w takich samych albo zbliżonych odstępach czasowych.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC