Planer słów kluczowych (Google Keyword Planner) to narzędzie umożliwiające analizę oraz wyszukanie słów kluczowych, które można wykorzystać na przykład do przeprowadzenia kampanii PPC czy też podczas pozycjonowania strony internetowej. Planer słów kluczowych jest wbudowaną funkcjonalnością panelu Google Ads, przeznaczoną do planowania płatnych kampanii Google Ads, jednak narzędzie to ma zdecydowanie szersze zastosowanie. Google Keyword Planner jest chętnie stosowany chociażby przez specjalistów SEO, którzy przy jego pomocy wyszukują frazy, na które będzie pozycjonowana strona internetowa. Co ważne, narzędzie jest darmowe i nie jest konieczne uruchamianie kampanii reklamowej, żeby móc z niego korzystać. Trzeba jednak mieć założone konto w Google Ads. Dzięki planerowi słów kluczowych możemy między innymi otrzymać listę proponowanych fraz do zastosowania w kampanii, informacje o średnich stawkach CPC (Cost Per Click) za określone frazy czy też informacje o konkurencyjności i średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego.
Personalizacja wyników wyszukiwania – czym jest? Poznaj wady i zalety
Personalizacja wyników wyszukiwania – to dzięki niej użytkownicy uzyskują odpowiedzi dopasowane do zainteresowań i potrzeb. Personalizacja sprawia, że gdy szukasz restauracji, w pierwszej kolejności widzisz