Kampanie Facebook Ads – wyróżnij się na tle konkurencji i każdego dnia docieraj do nowych klientów. Przestań martwić się o niską konwersję, ciesz się z rozpoznawalności marki i większych zysków.
Facebook to niezwykle popularny portal społecznościowy. Korzysta z niego aż 9 na 10 Polaków – w tym Twoi potencjalni klienci. Regularna publikacja wpisów oraz dobrze zoptymalizowana reklama pozwolą Ci dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą i skorzystać z niej. Facebook jest więc doskonałym miejscem, by zbudować relację z klientami, zadbać o rozpoznawalność marki oraz oczywiście o współczynnik konwersji.
Jak działa kampania reklamowa na Facebooku? Jakie korzyści przyniesie dobrze zoptymalizowana reklama? W 1stplace.pl wprowadzimy Cię w świat mediów społecznościowych, przygotujemy reklamy, które dotrą do właściwych osób i pomogą osiągnąć cel biznesowy.
Facebook Ads to system reklamowy umożliwiający emisję płatnych kampanii reklamowych na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Takie kampanie to jeden ze skuteczniejszych sposobów docierania do potencjalnych klientów znajdujących się w różnych miejscach lejka zakupowego.
Proces optymalizacji reklamy składa się z kilku etapów. Są to między innymi określenie grupy docelowej (do targetowania odbiorców wykorzystać możemy dane demograficzne – miejsce zamieszkania, wiek, płeć), określenie budżetu czy wybór kreacji (do wyboru mamy różne kreacje reklam, za których pomocą możemy realizować określone cele biznesowe).
Jak przygotować skuteczne kampanie reklamowe? Na co w szczególności powinniśmy zwrócić uwagę?
W pierwszej kolejności powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, kto stanowi Twoją grupę docelową, do kogo chcesz dotrzeć z przekazem reklamowym? W jakim wieku są Twoi potencjalni klienci, jaka jest ich lokalizacja, jakie mają zainteresowania?
Tworząc reklamę, musimy określić, gdzie ma się wyświetlać. Jakie mamy opcje? Są to: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network bądź wszystkie wspomniane platformy. Mamy także możliwość emisji reklam na konkretnych urządzeniach mobilnych.
Reklamowanie swojego biznesu w mediach społecznościowych wymaga nakładów finansowych. Na tym etapie ustalamy budżet kampanii. W zależności od preferencji zdecydować się możemy na budżet dzienny lub całkowity. Musimy też ustalić optymalny okres emisji reklam.
Tworząc reklamę sklepu internetowego lub strony www, do wyboru mamy różne formaty reklam. Możemy zdecydować się na obraz lub film bądź format z kilkoma elementami. Formaty reklam Facebook Ads przeznaczone są do odtwarzania na różnych urządzeniach. Na tym etapie reklamy są gotowe, pozostaje złożyć zamówienie.
Oczywiście samo uruchomienie kampanii to dopiero połowa sukcesu, konieczna jest także analityka. Za pomocą menedżera reklam możesz na bieżąco analizować efektywność kampanii, a w razie potrzeby, edytować ją.
Bardzo ważny jest cel, w jakim przygotowujemy kampanie reklamowe. Aktualnie do wyboru mamy 3 szersze kategorie i 11 celów. Są to:
Reklamy kierujemy do osób, które z jakichś względów mogą być zainteresowane Twoją firmą.
Reklamy kierowane są do maksymalnej liczby osób.
Jak już sama nazwa wskazuje, celem jest większa liczba instalacji aplikacji. Reklamę kierujemy do osób, w przypadku których istnieje największe prawdopodobieństwo, że pobiorą Twoją aplikację.
Celem reklamowym jest uzyskanie danych: adresów e-mail, numerów telefonów, klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Dążymy także do tego, by zachęcić użytkowników, do kontaktu z firmą.
Realizacja takiego celu reklamowego sprawi, że Twoją witrynę, profil firmy na Facebooku odwiedzi większa liczba potencjalnych klientów.
Skupiamy się na zachęcaniu użytkowników do większej interakcji za pośrednictwem Messengera, Instagrama, WhatsAppa. Dobra komunikacja to połowa sukcesu.
Celem jest zachęcenie grupy docelowej do większej aktywności. Do aktywności zaliczamy lajkowanie, komentowanie wpisów, udostępnianie.
Dążymy do tego, by użytkownicy Facebooka zainteresowani Twoją ofertą wyświetlani udostępnione przez Ciebie filmy.
Celem jest zwiększenie współczynnika konwersji, na przykład pozyskiwanie kontaktów, rejestracja użytkownika, zakup produktu.
Dążymy do zwiększenia liczby wizyt, transakcji w stacjonarnej siedzibie firmy.
Prezentujemy użytkownikom produkty w jak najlepszym stopniu dopasowane do ich preferencji. Należy dodać katalog, skonfigurować kampanię i gotowe.
Nie możemy pominąć kreacji reklamowych. To właśnie kreacje reklamowe mają na celu zachęcenie odbiorców do konkretnych działań. Jakie opcje mamy do dyspozycji w menedżerze reklam? Są to:
Do naszej grupy docelowej możemy dotrzeć za pomocą reklamy Facebook Ads w formie obrazu. Reklama może składać się z grafiki, wezwania do działania, czyli CTA oraz linku do strony docelowej.
Kolejną z możliwością są reklamy Facebook Ads w formie wideo. Przedstawienie oferty, opowiedzenie o firmie w formie dłuższego lub krótszego wideo cieszy się powodzeniem wśród wielu odbiorców.
Do wyboru mamy także reklamę karuzelową. Dzięki takim kreacjom możemy zaprezentować nawet dziesięć obrazów lub filmów – każdy z oddzielnym linkiem. Taki zestaw reklam to doskonały sposób, by zaprezentować artykuły dostępne w naszym sklepie internetowym bądź oferowane przez firmę usługi.
Reklama Facebook Ads w formie kolekcji składa się z filmu lub obrazu oraz trzech, mniejszych obrazów towarzyszących. Użytkownik, który dotknie wskaźnikiem reklamę, zostanie płynnie przeniesiony do materiału błyskawicznego, widocznego dopiero po kliknięciu – wszystko bez opuszczania Facebooka bądź Instagrama.
Kolejna kreacja reklamowa na Facebooku to pokaz slajdów. Wykorzystujemy tutaj 3 elementy, są to: tekst, ruch i dźwięk.
Przy omawianiu kampanii reklamowej na Facebooku nie możemy pominąć pixela. Czym jest pixel? To kod śledzący, dzięki któremu uzyskujemy dane na temat osób odwiedzających naszą witrynę (podobnie jak w przypadku tagu remarketingowego w Google Ads). Jakie korzyści daje pixel?
Dotarcie do odbiorców – reklama Facebook ads trafia do właściwych użytkowników – zarówno do osób, które odwiedziły już naszą stronę internetową, jak i do nowych klientów.
Zwiększenie sprzedaży – kolejna, bardzo przydatna funkcja na Facebooku. Możemy skonfigurować automatyczne składanie ofert -tak, aby docierać do klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że wykonają określone działania, na przykład zakupią produkt.
Pomiar efektywności kampanii – mamy możliwość weryfikacji tego, jak działają reklamy, możemy analizować, co się dzieje po wyświetleniu ich przez odbiorcę.
Czym jest Facebook ads library? To specjalna biblioteka, w której w przejrzysty sposób prezentowane są kolekcje reklam Facebook Ads konkurencji. W Facebook ads library możemy w łatwy, szybki sposób wyszukiwać różnego typu reklamy wyświetlane w usługach i aplikacjach Facebooka. Ułatwia to analizę działań konkurencji, może też posłużyć jako inspiracja.
Czy kampanie na Facebooku można prowadzić samodzielnie? Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy sami przystąpili do budowy kampanii. Powinniśmy jednak pamiętać, że liczy się każdy szczegół, a brak wiedzy i nawet drobne błędy, mogą doprowadzić do przepalenia budżetu. W takiej sytuacji stracimy środki, a nie zwiększymy współczynnika konwersji.
Co więcej, optymalizacja reklam, analiza efektów wymagają czasu, którego często brakuje osobom, które prowadzą własny biznes.
Lepszym rozwiązaniem będzie więc skupienie się na prowadzeniu biznesu, czyli na tym, na czym znamy się najlepiej. Kwestie reklam na Facebooku i szeroko pojętego e-marketingu, lepiej powierzyć specjalistom, których będzie posiadać w swoich szeregach renomowana agencja SEM.
Nasz zespół służy pomocą. W 1stplace.pl zapewniamy kompleksową obsługę reklam na Facebooku. Przeprowadzimy Cię przez cały proces. Dobierzemy cele kampanii i format reklamy, zadbamy o wybór zestawów reklam, przygotujemy treść reklamy, określimy grupę odbiorców. Na bieżąco będziemy raportować, jak przebiegają działania i jakie są ich efekty.
Czy warto inwestować w kampanie reklamowe na Facebooku? Facebook to doskonałe narzędzie marketingowe, które z pewnością pomoże nam w rozwijaniu biznesu. Jakie korzyści związane są z prowadzeniem kampanii reklamowej na Facebooku?
Budowa rozpoznawalności marki – za pomocą Facebook Ads zwiększymy rozpoznawalność marki, dotrzemy do nowych klientów, a to bardzo ważna kwestia w każdej branży.
Zwiększenie świadomości marki, sposób na budowę relacji z klientami – regularna publikacja wpisów oraz reklamy Facebook Ads sprawią, że będziemy docierać do grup odbiorców i budować z nimi relacje. Na profilu w mediach społecznościowych mamy możliwość odpowiadania na komentarze, informowania o nowościach w ofercie, promocjach itd.
Większe zyski – rozpoznawalność, trwałe relacje z klientami, docieranie do nowych grup odbiorców przełożą się na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.
Liczne zalety sprawiają, że rynek reklam internetowych wciąż się rozwija, a kampanie na Facebooku są rozwiązaniem, na które decydują się firmy o różnej wielkości, działające w wielu branżach.
Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia emisję i precyzyjne kierowanie płatnych kampanii reklamowych. Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach – na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Do wyboru mamy różne cele i kreacje reklam.
Oczywiście. Reklamy na Facebooku to sposób, by dotrzeć do nowych odbiorców, zwiększyć rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, zyski.
Menedżer reklam określić możemy jako zbiorcze narzędzie umożliwiające tworzenie zestawów reklam, zarządzenie nimi, monitoring efektów. Za pomocą menedżera reklam możemy śledzić skuteczność prowadzonych działań.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile powinna trwać reklama na Facebooku. Zaleca się testowanie różnych opcji. Dobrą drogą jest prowadzenie zarówno krótko-, jak i długotrwałych kampanii.
Wiele jednak zależy od rodzaju produktu, specyfiki i sezonowości branży.
Potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji? Już dziś wyślij zapytanie. Z przyjemnością odpowiemy. Jeśli będziesz zainteresowany, nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w celu przedstawienia oferty.
Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?
Dane firmowe
1stplace.pl sp. z o.o. sp.k.
Kopanina 30A/104
60-105 Poznań
NIP 7831766949