Outbound marketing to inaczej marketing wychodzący, a więc wszelkiego rodzaju działania reklamowe i promocyjne, w których to firma zwraca się bezpośrednio do klienta w celu zachęcenia go do skorzystania z jej oferty. Najistotniejszy jest tutaj fakt, że inicjatorem tychże działań jest firma, a nie konsument. Outbound marketing jest więc przeciwieństwem inbound marketingu (marketing przychodzący), którego istotą jest to, że to sam klient dociera do oferty, bez zachęcania go do odnalezienia oferty przez reklamodawcę. Outbound marketing polega na tym, że reklamodawca niejako wychodzi do konsumentów ze swoją ofertą, przedstawiając ją i zachęcając do skorzystania z niej. Z tego względu ta forma działań marketingowych często jest uznawana za agresywną, a sam przekaz za nachalny. Outbound marketing to na przykład telemarketing, reklama w telewizji, radiu czy prasie, email marketing, reklama outdoorowa (np. billboardy), ulotki, reklama w internecie (np. banery reklamowe, reklamy typu pop-up, posty reklamowe na Facebooku), smsy reklamowe.
SMM, czyli Social Media Marketing – na czym polega, jakie działania obejmuje?
SMM, czyli Social Media Marketing, to jedna z zalecanych i najbardziej skutecznych form promocji w sieci. Z platform mediów społecznościowych, na przykład z Facebooka lub