CPC (Cost Per Click) jest pojęciem stosowanym w marketingu internetowym, odnoszącym się do popularnej formy rozliczania reklamy internetowej jaką jest PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Termin CPC oznacza koszt za kliknięcie (koszt kliknięcia), czyli kwotę, jaką reklamodawca musi zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę przez użytkownika. Innymi słowy, CPC to kwota, jaką reklamodawca zapłaci za każde kliknięcie internauty w reklamę. Należy przy tym pamiętać, że model Pay Per Click zakłada płatność za kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie. W przypadku kiedy reklama zostanie wyświetlona, ale użytkownik w nią nie kliknie, to na reklamodawcę nie są nakładane żadne koszty. Jeśli kliknie, wówczas reklamodawca zapłaci cenę, jaka została ustalona za pojedyncze kliknięcie.
Jak sprawdzić ruch na stronie?
Ruch na stronie internetowej jest niczym tętno Twojego cyfrowego przedsięwzięcia. Liczba odwiedzin, ciągłe wzrosty bądź nieustanne spadki to nie tylko liczby i wykresy. To dane,