Geolokalizacja to proces polegający na ustalaniu położenia geograficznego urządzenia. Jego ustalenie pozwala z kolei na określenie położenia geograficznego użytkownika korzystającego z tego urządzenia. Ustalanie lokalizacji może się odbywać na przykład za pomocą GPS lub adresu IP danego urządzenia, na przykład telefonu komórkowego. Geolokalizacja może być wykorzystywana na przykład w celu dostarczania użytkownikowi interesujących go treści, związanych z lokalizacją, w której aktualnie przebywa. Przykładowo, dzięki geolokalizacji osobie, która wpisze w wyszukiwarce frazę “restauracja” wyświetlą się wyniki w postaci restauracji zlokalizowanych niedaleko miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a konkretnie jego urządzenie. Dzięki temu osoba szukająca na przykład restauracji w Poznaniu nie musi precyzować swojego zapytania poprzez dopisanie w wyszukiwarce nazwy miejscowości, dzielnicy itp. Lokalizacja zostanie “sama” ustalona właśnie dzięki usłudze geolokalizacji.
Jak sprawdzić ruch na stronie?
Ruch na stronie internetowej jest niczym tętno Twojego cyfrowego przedsięwzięcia. Liczba odwiedzin, ciągłe wzrosty bądź nieustanne spadki to nie tylko liczby i wykresy. To dane,