FESTIWAL SEO 2019 – Relacja z konferencji

Spis treści

FESTIWAL SEO 2019 – Relacja z konferencji

Festiwal SEO odbył się 10 maja 2019r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Była to siódma edycja festiwalu, na którą zjechali się pasjonaci SEO z całej Polski. Podczas konferencji mogliśmy posłuchać dwunastu prezentacji związanych z SEO oraz marketingiem. Zaproszeni prelegenci podzielili się swoją wiedzą w branży na podstawie własnych doświadczeń.

Na scenie pojawiło się więcej prelegentów niż w poprzednich edycjach.

Poznajcie tematy tegorocznych prezentacji.

Pierwszym prelegentem był Benedykt Protasiuk, który przeprowadził eksperyment, który polegał na sprawdzeniu jaki wpływ na stronę mają usunięte linki i czy w ogóle mają. Prezentacja Benedykta opierała się na kilku testach. Test ukazał, że usunięte linki niekoniecznie wpływają źle na stronę. Jednak by uzyskać dokładne wyniki czas całego procesu i wyciągania wniosków powinien być nieco dłuższy.

Kolejna prezentacja również była powiązana z linkami. Padło pytanie, czy w 2019 r linki jeszcze działają? Czy może warto skupić się na innych działaniach? Z odpowiedzią przyszedł Łukasz Suchy, który sprawdził efektywność linków kupionych za małe pieniądze na allegro. Jak myślicie, co się okazało? Podsumowując, takie linki “za piątaka” w niewielkim stopniu działają jednak warto sobie zadać pytanie, czy warto nasycać stronę tanimi i jak widać niezbyt efektownymi linkami?

Jako kolejny gość wystąpił Tomasz Stopka, który przedstawił ciekawą prezentację na podstawie pracy ze stroną klienta. Z ciekawością i humorem opowiadał o swoim przypadku, dzięki czemu zachęcił wielu słuchaczy do interakcji. W swoim wystąpieniu omówił trud pracy, ukazał sukcesy związane z pozycjonowaniem danej witryny, aż nagle po kilku miesiącach nastąpił gwałtowny spadek, przez który rozwiązał swoją umowę z danym klientem, a gdyby tego było mało dzień po rozwiązaniu umowy strona odbiła się i zaczęła rankować bardzo wysoko. Ten przykład świetnie ukazuje, że mimo najszczerszych działań, czasami nie mamy wpływu na decyzję Google.

Mateusz Dela pracuje jako SEOwiec na rynku niemieckim. W swojej prezentacji jasno i konkretnie ukazał fakty i mity na temat pozycjonowania i linkbulgingu w Niemczech. Dzięki prezentacji, mogliśmy porównać nasz rynek do niemieckiego. Dodatkowo Mateusz podzielił się ciekawym pomysłem na reklamę własnych usług na stronach powiązanych branżowo.

Tym razem na scenie pojawili się reprezentanci Agencji Widoczni. Swoją uwagę skupili na Google Search Console, ukazali jak w najkrótszym czasie wykorzystać jak najwięcej informacji zawartych w Search Console. To wszystko jest możliwe dzięki wtyczce Supermetrics, aby jeszcze bardziej zachęcić słuchaczy pokazali, że dzięki tej metodzie poznamy dokładniejsze dane oraz przede wszystkim skrócimy nasz czas pracy.

Piotr Michalak przedstawił sposoby “przyciągania” klientów na swoją stronę. W prezentacji zostały ukazane przykłady jak robić to dobrze. Mimo, że dla niektórych takie wytyczne są oczywiste, to jednak można zauważyć nie wszyscy je stosują.

Na scenie pojawił się Jakub Makaruk, znany jako współtwórca największego forum o pozycjonowaniu – Forum PiO. Jakub przeprowadził nas przez historię SEO, wtrącając przy tym kilka zabawnych historii. Dzięki temu wystąpieniu mogliśmy porównać jak SEO zmieniło się na przestrzeni lat.

Grzegorz Strzelec skupił się w swojej prezentacji na pracy z klientem. W interesujący sposób przedstawił 10 przykazań klienta SEO. Każde przykazanie zostało podsumowane – psalmem.

Kolejny gość przyjechał do nas prosto z Stanów Zjednoczonych. Była to prezentacja w języku angielskim prowadzona przez Victorię Olsina. Prelegentka podzieliła się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem na temat technologii blockchain oraz tego jak wpłynie to na e-marketing w przyszłości.

Michał Barczyk to prelegent reprezentujący znaną markę x-kom. W odróżnieniu od pozostałych prezentacji to wystąpienie było bardziej poświęcone marketingowi i reklamie swojej strony niż SEO. Michał na przykładzie własnej firmy i przykładu z Czarnym Piątkiem opowiedział, jak zaplanować działania marketingowe, kiedy zacząć, jak się na to przygotować – aby być lepszym od konkurencji i odnieść zamierzone wyniki sprzedażowe.

Przedostatnia prezentacja należała do Łukasza Żelaznego, który omówił proces pracy z klientem. Na swoich przykładach wyjaśnił jak i skąd pozyskuje klientów. Z całej prezentacji wywnioskować można, że relacja z klientem to bardzo ważny czynnik, a także że przed rozpoczęciem współpracy należy jasno określić warunki pracy między klientem, a specjalistą SEO.

Ostatnia prezentacja skupiała uwagę słuchaczy na procesie pozycjonowania sklepów internetowych. Twórcą prezentacji był Artur Strzelecki, który na własnym przykładzie firmy babyland.pl pokazał jak i skutecznie wypozycjonować sklep internetowy.

PODSUMOWANIE

Festiwal SEO w Katowicach należy do jak najbardziej udanych. Takie wydarzenie to ważna część dla SEO. Festiwal to nie tylko prezentacje, ale przede wszystkim możliwość nawiązania nowych znajomości prywatnych lub biznesowych, podzielenia się wiedzy z kolegami z branży. W tym roku poprzeczka została postawiona bardzo wysoko dzięki zaproszonym prelegentom. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnej edycji!

Ocena strony: 4.9/5 - (15 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza