Spis treści

Grupy na Facebooku – poradnik dla Ciebie

Coraz więcej użytkowników korzysta z grup na Facebooku – są to głównie osoby szukające opinii lub porady. Statystyki mówią, że ponad 70% użytkowników ufa opiniom znalezionym w Internecie. Nikogo więc nie dziwi fakt, że na Facebooku wciąż przybywa grup o różnej tematyce. Grupy mają na celu zbierać osoby o wspólnych zainteresowaniach w jednym miejscu. 

Grupy na Facebooku – co to?

Grupa na Facebooku to strona, która zrzesza użytkowników wspomnianej platformy – osoby o takich samych zainteresowaniach lub celach. Głównym celem jest tutaj  stworzenie miejsca, w którym użytkownicy mogą wymieniać się doświadczeniami, prowadzić dyskusje na określone tematy, wchodzić w interakcje. Grupę, o niemal dowolnej tematyce, może utworzyć każdy użytkownik Facebooka. Wyróżniamy grupy otwarte lub z ograniczonym dostępem.

Administrator grupy jest osobą, która zarządza ustawieniami prywatności, może decydować o przyjmowaniu nowych członków. Jeśli administrator tak zdecyduje, nowi członkowie mogą być przyjmowani wyłącznie po wysłaniu i zaakceptowaniu prośby. W przypadku grup prywatnych, content widoczny jest wyłącznie dla grupowiczów.

Właściciele firm, a moc grup na Facebooku

A co z przedsiębiorcami? Najczęściej, odpowiadają jednogłośnie – skoro mam fanpage’a, to po co mi grupa? No właśnie, czy jest sens tworzyć grupę, jeśli i tak prowadzimy profil? Jest.

Można śmiało stwierdzić, że grupy mają większy zasięg niż fanpage. Dlaczego? Ponieważ w grupach znajdują się osoby, które dany temat naprawdę interesuje, takie, które chcą pogłębić swoją wiedzę, doradzić innym. 

Jeśli ktoś lubi podróżować i dołączy do wybranej grupy, dowie się wszystkiego na temat hoteli, okolicy, pogody w danym rejonie. Osoba pracująca jako specjalista SEO może być natomiast zainteresowana grupą na temat pozycjonowania.

Kolejna, ważna kwestia. Użytkownik może należeć do kilku grup jednocześnie, dzięki temu zwiększą się szanse, że poleci grupę bądź Twój produkt w komentarzu na którejś z grup.

Dlaczego warto założyć grupę na Facebooku?

1. Budujesz wizerunek marki

Budowa pozytywnego wizerunku odgrywa ważną rolę w rozwoju biznesu. Dzięki stworzeniu własnej grupy, sprawdzisz, w jaki sposób potencjalni klienci postrzegają Twoją firmę. Możesz zapytać odbiorców o zdanie, zweryfikować, jakie informacje pojawiają się w komentarzach. 

2. Nawiązujesz bliskie relacji ze swoimi klientami

Utworzenie grupy to doskonały sposób, by dzielić się poradami i wskazówkami. Załóżmy, że prowadzisz sklep rowerowy – na grupie możesz umieszczać informacje dotyczące konserwacji jednośladu czy kryteriów, którymi warto kierować się, by wybrać dobry rower. Merytoryczne wpisy to sposób, by zyskać zaufanie odbiorców, zbudować wizerunek eksperta w branży.

3. Interakcja poprzez komentarze

Grupy tematyczne to także komentarze, z których możesz zyskać dodatkowe informacje na temat swojego produktu, potrzeb i oczekiwań odbiorców. Pozytywne opinie będą wspierać budowę rozpoznawalności marki, popularność produktów. 

Mogą także trafić się negatywne opinie. Nie usuwaj ich – podziękuj za przekazanie uwag oraz zaproponuj rozwiązanie korzystne dla obu stron. Takie kroki sprawią, że zwiększy zaufanie do Twojej firmy.

4. Okazja do stworzenia PERSONY

Mając pod kontrolą zachowania swoich klientów, jesteś w stanie oferować im coraz to lepsze produkty, rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Personę wykorzystasz to stworzenia reklam, aby jeszcze skuteczniej oddziaływały na odbiorców.

5. Bierz udział w życiu grupy

Ważne, abyś trzymał pieczę nad własną grupą. Użytkownicy dołączają do niej, ponieważ chcą się czegoś dowiedzieć. Odpowiadaj więc na komentarze, rozpoczynaj dyskusje – niech grupa żyje. Masz pomysł na wprowadzenie nowego produktu? Zapytaj o opinię swoich obserwatorów – z chęcią dołączą do rozmowy i przekażą swoją opinię.

6. Wynagradzaj

Od czasu do czasu warto przeprowadzić mały konkurs – z pewnością zaangażuje wielu członków grupy, a nawet, przyciągnie kolejne osoby. Dzięki czemu stopniowo zaczniesz rozszerzać swoją grupę.

Chcę założyć grupę! Co dalej?

Jeszcze tylko kilka kroków

1. Wybierz tematykę wokół, której grupa będzie funkcjonowała.
2. Określ target – kim mają być Twoi odbiorcy? Jakie mają potrzeby i oczekiwania?
3. Zastanów się, czy chcesz sam kontrolować posty, czy tworzysz grupę otwartą – to ważne.
4. Stwórz jasny i zrozumiały regulamin.
5. Poinformuj o powstaniu grupy swoich fanów.
6. Powodzenia! 🙂

Jak utworzyć grupę na Facebooku?

Jak utworzyć grupę na Facebooku? Cały proces przebiega w intuicyjny sposób. Poniżej instrukcja. 

  • Wejdź na stronę Facebooka i zaloguj się, używając swojego loginu i hasła.
  • Kliknij  Grupy po lewej stronie Twojej strony głównej.
  • W sekcji pojawi się przycisk Utwórz grupę – kliknij. 

Wprowadź informacje na temat grupy, przede wszystkim będą to:

  • Nazwa grupy: Wpisz nazwę, która jasno określa tematykę lub cel grupy.
  • Prywatność: Wybierz, czy grupa ma być publiczna, prywatna widoczna (wszyscy widzą grupę, ale tylko członkowie widzą posty) lub prywatna ukryta (tylko członkowie widzą grupę i posty).
  • Zaproszenia: Możesz od razu dodać znajomych do grupy, wystarczy, że wpiszesz ich nazwiska lub adresy e-mail.

Dostosuj ustawienia grupy:

Zadbaj o takie elementy, jak: 

  • opis
  • zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
  •  regulamin
  • tagi
  • lokalizacja

Publikacja: 

  • opublikuj pierwszy post
  • zachęć do rozmowy
  • możesz zadać pytanie, które zainicjuje dyskusję.

Zarządzaj członkami i ustawieniami:

Jako administrator grupy masz kontrolę nad tym, kto dołącza do grupy, możesz zarządzać postami oraz interakcjami wewnątrz grupy.

Jak połączyć firmowego fanpage’a z grupą dyskusyjną?

1. Przejdź do ustawień strony głównej – w prawym górnym rogu kliknij ustawienia. 

2. Następnie wybierz sekcję szablony i karty i dodaj grupy.

3. Kliknij opcję Utwórz grupę.

Po kliknięciu pojawi się intuicyjny nawigator, który podpowie, co dalej. 

dodaj-lub-powiaz-grupe-fb-kopia-min (1)
Grupa na Facebooku: jak stworzyć?


Jednak jeśli masz już grupę i chcesz, aby Twoja strona była jej administratorem – wybierz „połącz grupy„.

Dzięki sile, jaką mają grupy dyskusyjne na Facebooku, na platformie wciąż pojawiają się nowe możliwości. 

Grupy na Facebooku
Grupy na Facebooku

1. Planowanie postów

Dzięki tej funkcji możesz zaplanować  publikację postu  – możesz wybrać dowolną datę i godzinę. 

2. Statystyki

Administratorzy mają wgląd w statystyki, które zawierają najważniejsze informacje dotyczące grupy, użytkowników i postów. Dzięki takim danym można zweryfikować, które posty generują największy ruch.

3. Członkowie

 Jako administrator możesz decydować, kto dołączy do Twojej grupy, masz także możliwość wykluczenia niechcianych użytkowników, osób, które spamują, nie przestrzegają regulaminu. 

Jakie są najpopularniejsze grupy na Facebooku?

Najpopularniejsze grupy na Facebooku skoncentrowane są na takich tematach, jak  hobby, wsparcie, edukacja, zdrowie, uroda, sport, psychologia. Coraz częściej powstają także grupy skupiające specjalistki i specjalistów z danej branży, np. specjalistów SEO, copywriterów, higienistki i asystentki stomatologiczne, grafików.  

Ze względu na dynamiczną naturę platformy, popularność grup może się zmieniać. Aby znaleźć popularne grupy, najlepiej korzystać z funkcji wyszukiwania na Facebooku, przeglądając kategorie lub korzystając z rekomendacji.

Grupy na Facebooku – podsumowanie

Prowadzenie firmowego fanpage’a w połączeniu z grupą dyskusyjną może przynieść naprawdę sporo korzyści. Stosując się do powyższych wskazówek, jesteś w stanie w naturalny sposób rozreklamować swoją firmę oraz przyciągnąć potencjalnych klientów.

Pamiętaj! Nie ilość, tylko jakość

Nie musisz mieć tysięcy członków, aby Twoja grupa była pomocna. Najważniejsi są aktywni użytkownicy, którzy naprawdę są zainteresowani daną tematyką.

 

Jak wyjść z grupy na Facebooku?

Aby opuścić grupę, kliknij Więcej pod zdjęciem okładkowym grupy, a następnie wybierz Opuść grupę. Potwierdź swoją decyzję, klikając Opuść grupę w wyskakującym oknie.

 

Niektóre grupy mogą być prywatne, co oznacza, że są widoczne tylko dla członków lub osób zaproszonych. Upewnij się, że poprawnie wpisujesz nazwę i masz odpowiednie uprawnienia. Może również zdarzyć się tak, że grupa została usunięta lub zmieniła ustawienia prywatności.

 

Aby dołączyć do grupy, wpisz nazwę grupy w wyszukiwarce na Facebooku, przejdź na daną stronę i kliknij Dołącz. W zależności od jej ustawień prywatności, konieczne może zatwierdzenie przez administratora grupy, zaakceptowanie regulaminu, udzielenie odpowiedzi pytanie lub pytania.  

Nazwę grupy może zmienić wyłącznie administrator. W jaki sposób? Przejdź do ustawień grupy, wybierz Edytuj ustawienia grupy, a następnie zmień nazwę w sekcji Nazwa grupy. Zmiana musi być zatwierdzone przez Facebooka.

 

Aby usunąć wszystkie posty z grupy, administrator musi ręcznie usunąć każdy post, co może być czasochłonne w przypadku dużych grup. Nie ma obecnie narzędzia automatycznego usuwania wszystkich postów naraz. Jednak administratorzy mogą usuwać posty pojedynczo lub korzystać z narzędzi moderacji.

 
Ocena strony: 5/5 - (13 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza