Pewnie zastanawiasz się czy wpisy z katalogów firm to dobra forma reklamy? Jako pasjonat marketingu, uważam, że każda forma reklamy jest w każdym stopniu użyteczna. Jednak czy taki wpis ma jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie?
W tym artykule przedstawię Ci politykę działania takich katalogów oraz korzyści, a może wady płynące z posiadanego tam wpisu.
Jeśli prowadzisz własny biznes, jestem pewna, że otrzymałeś już propozycję założenia wizytówki, ze znanych i popularnych portali.
Popularne katalogi firm – ranking
- Oferteo – 687 tysięcy unikalnych użytkowników
- PKT – 206 tysięcy unikalnych użytkowników
- Panoramafirm – 150 tysięcy unikalnych użytkowników
- Misterwhat.com – 85 tysięcy unikalnych użytkowników
- Firmy.net – 44 tysiące unikalnych użytkowników
- Aleo – 32 tysiące unikalnych użytkowników
Wpisy w katalogu firm – zalety
Jeśli świadczysz usługi lokalnie, uważam, że Twoja firma powinna się znaleźć na takim portalu jak PKT, który wśród licznej konkurencji, ma dobrą pozycję na polskim rynku.
- Zasięg – z portalu PKT miesięcznie korzysta 206K unikalnych użytkowników – imponująca liczba, prawda?
- Linki – katalog to dość skuteczny sposób na uzyskanie wiarygodnego linku prowadzącego strony
- Opinie – twoi zadowoleni klienci mogą podzielić się opinią pod Twoją wizytówką i tym samym zachęcić innych do wyboru Twoich usług.
- Analiza – portale udostępniają statystyki, dzięki którym możesz mierzyć skuteczność. Wtedy sam wyciągniesz wnioski, czy taki wpis jest dla Ciebie wartościowy
- Moderacja – wpisy są dodawane po zatwierdzeniu przez moderatora, co oznacza, że w tym katalogu nie ma SPAMu.
- Porządek – wszystkie wpisy w katalogu firm są uporządkowane tematycznie
Jaki powinien być wpis w katalogu firm?
Postaw się na miejscu Twojego potencjalnego klienta i pisz tak, jakbyś sam chciał czytać. Musisz zostawić po sobie dobre wrażenie.
- Treść – nie kopiuj treści ze swojej strony WWW, uzupełnij opis w sposób naturalny. Wykorzystaj wszystkie możliwe pola, jakie oferuje katalog do zaprezentowania swojej firmy.
- Dane – uzupełnij wszystkie dane firmowe. Pamiętaj także o NIP.
- Oferta – uzupełnij ofertę o wszystkie wykonywane usługi. Przed dodaniem swojej wizytówki możesz podejrzeć, jakie wpisy dodają firmy, które działają w tej samej branży.
Czy taki wpis ma wpływ na pozycjonowanie?
Wpis prowadzący z katalogu firm, ma tak naprawdę niewielki wpływ na pozycję Twojej strony. Jednak to nie oznacza, że nie warto pozyskiwać linków z takich miejsc. Katalog PKT zawiera linki nofollow, dzięki którym dajesz robotom Google znak, że link pozyskany jest naturalnie, a tym samym wzmacniasz strukturę linków w swojej witrynie.
Podsumowanie
Jeśli myślisz o promocji swojej firmy w Internecie, nie skupiaj się tylko na jednej formie. Marketing internetowy oferuje szeroki wachlarz możliwości, które możesz dostosować do swojej branży.
Skoro dotarłeś do tego miejsca to mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci w jakimś stopniu podjąć decyzję. Jestem ciekawa jak ona brzmi? Zachęcam do podzielenia się opinią w komentarzu, a także do zapoznania się z pozostałymi artykułami na temat pozycjonowania 🙂
3 Responses
W przypadku katalogów typu PKT trzeba pamiętać, żeby nie duplikować opisu firmy. Wiele osób kopiuje opis ze swojej strony, co jest błędem i niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie strony.
Super artykuł na temat
Dziękuję, właśnie tego szukalem, żeby dodać w kilka miejsc aktualizacje adresu www.