CPC (Cost Per Click) jest pojęciem stosowanym w marketingu internetowym, odnoszącym się do popularnej formy rozliczania reklamy internetowej jaką jest PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Termin CPC oznacza koszt za kliknięcie (koszt kliknięcia), czyli kwotę, jaką reklamodawca musi zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę przez użytkownika. Innymi słowy, CPC to kwota, jaką reklamodawca zapłaci za każde kliknięcie internauty w reklamę. Należy przy tym pamiętać, że model Pay Per Click zakłada płatność za kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie. W przypadku kiedy reklama zostanie wyświetlona, ale użytkownik w nią nie kliknie, to na reklamodawcę nie są nakładane żadne koszty. Jeśli kliknie, wówczas reklamodawca zapłaci cenę, jaka została ustalona za pojedyncze kliknięcie.
Praca copywritera – pierwsze zlecenia i codzienne trudności. Poznaj historie copywriterów
Dziś będzie nieco inaczej, ponieważ napiszę o swojej pracy. Ale uwaga, nie będzie to artykuł o tym, na czym polega praca copywritera. Skupię się raczej