Google Merchant Center (GMC, Centrum Sprzedawcy Google) to usługa dedykowana przede wszystkim sklepom internetowym. Narzędzie to umożliwia przesyłanie informacji o sklepie i oferowanych przez niego produktach do Google oraz udostępnianie tych informacji w kampaniach reklamowych Google, na przykład w Zakupach Google (Google Shopping). Utworzenie i skonfigurowanie konta w Google Merchant Center jest niezbędne do tego, aby móc przeprowadzić kampanię produktową w Google. Za pośrednictwem GMC sprzedawca (właściciel sklepu internetowego) przesyła do Google informacje o produktach, które posiada w ofercie, a następnie Google wyświetla te informacje w reklamach produktowych. Reklamy produktowe wyświetlają między innymi takie informacje jak nazwa, cena i zdjęcie produktu oraz adres sklepu internetowego. Należy pamiętać o tym, że aby móc uruchomić reklamę produktową należy połączyć konto Google Merchant Center z kontem Google Ads.

CTA (Call To Action) w e-commerce – trendy i dobre praktyki
CTA (Call To Action) to mały przycisk, który ma ogromny wpływ na sprzedaż w e-commerce. Według danych z 2025 roku, precyzyjnie sformułowane i jasno opisane









