Grupa docelowa, inaczej target, to zbiór osób, firm, instytucji, do których kierowany jest, lub ma być kierowany, przekaz marketingowy i sprzedażowy. Innymi słowy, target to odbiorcy konkretnych działań marketingowo-sprzedażowych, odbiorcy reklamy. Grupa docelowa jest wyznaczana na podstawie określonych kryteriów, na przykład demograficznych, geograficznych, społecznych, ekonomicznych, behawioralnych (wiek, płeć, pochodzenie, status społeczny, wykształcenie, zawód, wyznanie, zainteresowania itp.). Targetem mogą być na przykład pracujący mężczyźni w wieku od 18 do 30 lat pochodzący z dużych miast. Należy jednak pamiętać, że grupa docelowa nie zawsze jest tożsama z ostatecznymi użytkownikami reklamowej usługi czy produktu. Przykładowo użytkownikami mleka dla niemowląt są niemowlaki, jednak przekaz marketingowy powinien być w tym przypadku kierowany nie do samych dzieci, ale ich rodziców, mam. Celem określania grupy docelowej jest jak najprecyzyjniejsze dotarcie do odbiorców, którzy mogą być rzeczywiście zainteresowani danym produktem czy usługą. Im target jest węższy, tym kampania reklamowa jest skuteczniejsza.
Reklama salonu kosmetycznego: jak prowadzić marketing firmy kosmetycznej?
Promocja salonu kosmetycznego wymaga kreatywności i strategicznego podejścia – inaczej trudno wyróżnić się na tle konkurencji, która jest dość duża. Ważne więc, by zadbać o