Indeks wyszukiwarki to baza danych wyszukiwarki internetowej, która zawiera wszystkie strony internetowe, które zostały odwiedzone, przeanalizowane i zapisane przez roboty indeksujące. Innymi słowy, to zbiór stron internetowych, które są dostępne w danej wyszukiwarce. Indeks obejmuje strony, które użytkownik może odnaleźć w wyszukiwarce. Indeksacja odgrywa bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Strona, która nie została zaindeksowana, czyli nie jest dostępna w indeksie wyszukiwarki, nie będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że nie wyświetli się ona na żadne słowo kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwarce. Zarządzać indeksacją strony można przy pomocy pliku robots.txt. Plik ten pozwala na przykład wskazać robotom indeksującym, aby te nie indeksowały danej strony lub wybranych podstron. Indeks wyszukiwarki jest stale aktualizowany przez roboty indeksujące.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie