Influencer to rozpoznawalna, popularna i wpływowa osoba, która poprzez swoją pozycję i działalność w social mediach jest w stanie wpływać na decyzje i opinie innych osób. Influencerzy posiadają szerokie grono odbiorców, fanów, obserwatorów z którymi utrzymują trwałe i silne relacje za pomocą mediów społecznościowych. Skupiają wokół siebie fanów i budują z nimi trwałe relacje. Dzięki tym relacjom są w stanie wpływać na opinie i decyzje (w tym zakupowe) swoich fanów. Wynika to z tego, że influencer cieszy się dużym zaufaniem ze strony swoich fanów i jest dla nich autorytetem. Z tego względu influencera można nazwać liderem opinii. Do influencerów zaliczamy blogerów, youtuberów, osoby publiczne (np. sportowców, polityków, aktorów, celebrytów), którzy poprzez swoją działalność w mediach społecznościowych budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców i skutecznie wpływają na ich opinie. Influencer może posiadać konto na Instagramie, TikToku, YouTubie, Facebooku, Snapchacie itp.
Zwrot towaru w e-commerce – jak zmniejszyć liczbę zwracanych produktów? Sprawdź nasze wskazówki
Zwroty towaru – każdy sklep e-commerce musi stawić im czoła. A jak wiadomo, każdy zwrot to strata konwersji, dodatkowe koszty, czasem także niezadowolenie klienta. Choć