Intencja użytkownika (user intent), nazywana też intencją wyszukiwania (search intent), to powód, dla którego użytkownik wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę internetową. Cel wpisania tej konkretnej frazy. Można powiedzieć, że intencja użytkownika to odpowiedź na pytanie, dlaczego użytkownik wpisał w wyszukiwarce dane słowo kluczowe, co chciał uzyskać poprzez jego wpisanie, jakich informacji spodziewa się uzyskać. Innymi słowy, jest to zamiar, z jakim internauta rozpoczął konkretne wyszukiwanie. Określenie intencji użytkownika jest bardzo ważne przy pozycjonowania stron internetowych. Użytkownik wpisujący dane słowo kluczowe w wyszukiwarce może mieć bowiem różną intencję. Jego intencją może być na przykład zakup jakiegoś produktu, znalezienie kontaktu do konkretnej firmy, znalezienie informacji na dany temat. Przykładowo, wpisując frazę “pozycjonowanie sklepu internetowego” intencją jednego użytkownika może być znalezienie informacji na temat tego, jak się pozycjonuje sklep internetowy, natomiast drugiego skorzystanie z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Ważny jest więc kontekst, w jakim internauta wyszukuje dane zapytanie.
Linki dofollow i nofollow – czym się różnią? Jaką rolę pełnią w SEO i promocji biznesu?
Linki dofollow i nofollow to ważny element pozycjonowania, budowania rozpoznawalności, pozyskiwania dodatkowego źródła ruchu na stronie www. Musisz jednak wiedzieć, że pomiędzy wspomnianymi odnośnikami występują