Link building to pozyskiwanie linków przychodzących (backlinków) do pozycjonowanej strony internetowej. Innymi słowy, jest to proces polegający na budowaniu profilu linków przychodzących danej witryny. Link building to jeden z najważniejszych elementów skutecznego pozycjonowania, który jest zaliczany do działań off-site, czyli działań poza obrębem pozycjonowanej strony. Im lepszy profil linków przychodzących, tym strona internetowa ma większe szanse na wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że kluczem do sukcesu w link buildingu jest nie tyle ilość odnośników, lecz ich jakość. Linki takie należy pozyskiwać z wartościowych źródeł. Najpopularniejsze źródła pozyskiwania odnośników w procesie link buildingu to katalogi stron internetowych, artykuły sponsorowane, komentarze na forach internetowych, komentarze na blogach, wpisy na portalach społecznościowych.

AI w Polsce i na świecie – poznaj statystyki, bądź na bieżąco
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w marketingu, logistyce, obsłudze klienta – szczególnie w branży e-commerce. Wdrożenie AI w handlu online stało się standardem