Link juice

Spis treści

Link juice – jak wzmocnić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania?

W świecie SEO przewija się wiele pojęć. Jednym z nich jest link juice, czyli sok linków. I chociaż wspomniane określenie może brzmieć jak tajemniczy eliksir, w rzeczywistości odnosi się do siły i mocy, jaką linki przekazują stronie docelowej. Tak jak wyciśnięty z owoców sok, link juice jest cennym zasobem, który może odżywić i wzmocnić Twoją stronę internetową, zwiększyć ruch organiczny i widoczność w sieci.

Link juice – co to?

Link juice (moc SEO, link equity), to stosowane w SEO pojęcie oznaczające wartość, która poprzez linkowanie, przekazywana jest z jednej strony www na drugą. Moc SEO dotyczy wyłącznie linków dofollow

Moc przekazywana jest zarówno poprzez linkowanie zewnętrzne (external link), jak i wewnętrzne. Sok może być przenoszony z jednej strony na drugą, jak i na różne  podstrony w obrębie jednej witryny. 

Link juice – co wpływa na moc odnośników?

Każdy link dofollow przekazuje moc SEO, jednak, jak już wspomnieliśmy powyżej, jej wartość nie jest taka sama.   

Wartość odnośnika uzależniona jest od różnych czynników, są  np.

  • Autorytet domeny linkującej (domain authority) – link pochodzący z zaufanej, mającej autorytet witryny ma większą wartość. 
  • Profil linków – na wartość mocy wpływa także jakość profilu linkowego witryny, z której pozyskujemy odnośniki. 

Moc seo –  na co zwrócić uwagę? 

Anchor text

Bardzo często w treści umieszczane są anchory, w tym przypadku należy pamiętać o następujących kwestiach: 

  • naturalne rozmieszczenie w treści: anchory nie mogą zaburzać lektury,
  • optymalna liczba: odnośników nie może być za dużo,
  • kontekst: anchory powinny pasować do kontekstu treści, brak dopasowania sprawia, że link juice ma mniejszą moc.

Lokalizacja linków

Na wartość soku wpływa także lokalizacja linków. Odnośniki umieszczone w treści mają większą moc niż te, które znajdują się w stopce.

Atrybuty

Atrybuty takie jak rel=”nofollow”, rel=”UGC” (User Generated Content), rel=”sponsored”, rel=”dofollow informują, czy dany link przekazuje link juice, czy nie oraz, jakim sposobem został pozyskany. Wyróżniamy następujące atrybuty:

  • rel=”nofollow”: atrybut stosowany w sytuacji, w której link juice nie jest przekazywany, nie wpływa na ranking strony docelowej.
  • rel=”UGC”: atrybut zalecany w przypadku linków pochodzących z treści generowanych przez użytkowników, np. z komentarzy czy postów na forach.  Taki odnośnik sygnalizuje, że linki mogą nie być w pełni zaufane lub kontrolowane przez właściciela strony docelowej.
  • rel=”sponsored”: jest to stosunkowo nowy atrybut, który oznacza linki pochodzące z treści sponsorowanych. Wprowadzenie tego atrybutu pomaga utrzymać przejrzystość i uczciwość linkowania.

Linki wychodzące

Linki pozyskane ze strony www, która zawiera:

  • dużą liczbę linków wychodzących,
  • niewielką liczbą wartościowych linków zewnętrznych,

nie będą miały dużej mocy. Im większa liczba linków wychodzących danej witryny, tym mniejszą wartość ma link juice. Warto więc dokładnie przeanalizować profil  linków witryny, z której chcemy pozyskać link.  Można to wykonać z pomocą specjalistycznych narzędzi, np. Ahrefsa. 

Link juice
Link juice, link juice seo: najważniejsze informacje

Seo link juice

Link juice jest istotnym elementem w strategii pozycjonowania stron www i sklepów e-commerce. Aby lepiej zobrazować ideę soku linków, posłużymy się przykładem.

  • Słabsza witryna, mniej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki pozyskaniu wartościowego linku, zyskuje szansę na wyższe miejsce w rankingu.
  • Link ze strony mającej autorytet, dopasowany pod kątem tematycznym, zwiększa wiarygodność pozycjonowanej strony, sprawia, że w oczach Google staje się ona wartościowym źródłem informacji.
  • Co więcej, linki umieszczone na popularnych stronach www i portalach stanowią dodatkowe źródło ruchu, mogą przełożyć się na liczbę kliknięć i wzrost konwersji.

Podsumowanie

Link juice, znany również jako link equity i sok linków, to wartość, którą link przekazuje z jednej strony www na drugą. Moc soku linków uzależniona jest od wielu czynników, w tym od autorytetu strony źródłowej, liczby linków wychodzących oraz ich jakości i relevancji. Efektywne zarządzanie sokiem linków, staranny dobór źródeł linkowania oraz odpowiednie stosowanie atrybutów, jest niezbędne w każdej strategii SEO, mającej na celu poprawę widoczności i pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza