Linki naturalne to odnośniki, które zostały dodane w sposób naturalny, to jest dobrowolnie przez użytkowników internetu. Odnośniki takie są dodawane bezinteresownie. Oznacza to, że pojawienie się danego linka nie było związane z działaniami link buildingowymi, a właściciel czy administrator strony internetowej, do której odsyła, nie zapłacił za jego dodanie. Z założenia linki naturalne są umieszczane bez udziału osoby zajmującej się pozycjonowaniem i są dodawane bez wiedzy właściciela domeny, do której prowadzą. Linki naturalne mogą pochodzić na przykład z forów internetowych lub portali społecznościowych, na których internauci wymieniają się opiniami na temat danej firmy, marki, usługi czy produktu. Odnośniki takie często powstają w wyniku rekomendacji konkretnego rozwiązania, produktu itp. Linki naturalne mają najczęściej postać czystego adresu URL. Odnośniki dodawane w sposób naturalny pozytywnie wpływają na autorytet oraz pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google strony, do której linkują.

E-mail marketing – skuteczna komunikacja z Klientami – narzędzia, oprogramowanie, strategia
E-mail marketing przeszedł długą drogę – od prostych wiadomości tekstowych do spersonalizowanych i starannie zaprojektowanych kampanii. Dziś e-maile stanowią efektywne narzędzie umożliwiające budowę relacji z