Linki naturalne to odnośniki, które zostały dodane w sposób naturalny, to jest dobrowolnie przez użytkowników internetu. Odnośniki takie są dodawane bezinteresownie. Oznacza to, że pojawienie się danego linka nie było związane z działaniami link buildingowymi, a właściciel czy administrator strony internetowej, do której odsyła, nie zapłacił za jego dodanie. Z założenia linki naturalne są umieszczane bez udziału osoby zajmującej się pozycjonowaniem i są dodawane bez wiedzy właściciela domeny, do której prowadzą. Linki naturalne mogą pochodzić na przykład z forów internetowych lub portali społecznościowych, na których internauci wymieniają się opiniami na temat danej firmy, marki, usługi czy produktu. Odnośniki takie często powstają w wyniku rekomendacji konkretnego rozwiązania, produktu itp. Linki naturalne mają najczęściej postać czystego adresu URL. Odnośniki dodawane w sposób naturalny pozytywnie wpływają na autorytet oraz pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google strony, do której linkują.
Specjalista seo – jak zacząć karierę w SEO? Ile zarania junior, a ile ekspert?
W dobie internetu, w której widoczność w wyszukiwarce Google ma wpływ na rozwój biznesu, zainteresowanie pozycjonowaniem jest coraz większe. Wiele firm – o różnej wielkości