Linki sponsorowane to rodzaj reklamy internetowej w postaci płatnych odnośników do stron internetowych wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Pojęcie to jest związane z kampaniami reklamowymi Google Ads. Linkami sponsorowanymi określamy nieorganiczne wyniki wyszukiwania Google, wyświetlane nad i pod wynikami organicznymi. To rodzaj płatnej reklamy tekstowej, która pojawia się po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarce określonej frazy. Słowa kluczowe, które powodują wyświetlenie się reklamy są ustalane przez reklamodawcę. Innymi słowy, reklamodawca płaci Google za to, aby link do jego strony wyświetlił się na daną frazę w wynikach wyszukiwania. Reklama w postaci linków sponsorowanych Google Ads jest rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click) oznaczającym płatność za kliknięcie. Po kliknięciu w link sponsorowany użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową reklamodawcy.
Personalizacja wyników wyszukiwania – czym jest? Poznaj wady i zalety
Personalizacja wyników wyszukiwania – to dzięki niej użytkownicy uzyskują odpowiedzi dopasowane do zainteresowań i potrzeb. Personalizacja sprawia, że gdy szukasz restauracji, w pierwszej kolejności widzisz