Monitoring strony internetowej to szereg działań, które mają na celu sprawdzenie aktualnego stanu witryny, to jest jej dostępności, funkcjonalności, wydajności itp. Tego typu kontrola pozwala wykryć ewentualne błędy występujące na stronie i w porę je naprawić, zanim dojdzie do poważniejszych strat. Jednym z najważniejszych elementów monitoringu stron internetowych jest sprawdzenie dostępności witryny, a więc tego, czy strona w ogóle się ładuje. Kolejna rzecz to wydajność strony, czyli sprawdzenie, czy strona szybko działa, czy nie nastąpiło jej spowolnienie. Ważne jest również monitorowanie poprawności działania poszczególnych elementów i funkcjonalności strony, takich jak na przykład proces płatności, formularz kontaktowy, zapis do newslettera itp. Monitoring stron internetowych obejmuje również szereg innych działań, na przykład sprawdzenie poprawności wyświetlania się banerów i funkcjonowania klikalnych buttonów, których poprawne działanie wpływa na funkcjonalność strony oraz jej UX. Nieregularne monitorowanie strony, a w konsekwencji zbyt późne wykrycie i naprawienie błędów, może prowadzić na przykład do wzrostu współczynnika odrzuceń, spadku ruchu na stronie czy też spadku pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Personalizacja wyników wyszukiwania – czym jest? Poznaj wady i zalety
Personalizacja wyników wyszukiwania – to dzięki niej użytkownicy uzyskują odpowiedzi dopasowane do zainteresowań i potrzeb. Personalizacja sprawia, że gdy szukasz restauracji, w pierwszej kolejności widzisz