Ranking Alexa (Alexa Rank, Alexa Traffic Rank) to system rankingowy o globalnym zasięgu, który zestawia najpopularniejsze strony internetowe na świecie. Im wyżej dana strona znajduje się w rankingu, tym jest ona popularniejsza. Ranking popularności stron internetowych Alexa Rank tworzony jest w oparciu o szacunkową średnią dzienną liczbę unikalnych użytkowników oraz odsłon danej witryny w przeciągu ostatnich 3 miesięcy. Co ważne, ranking Alexa bierze pod uwagę ruch użytkowników z całego świata. Należy jednak pamiętać, że Alexa Rank nie do końca jest wiarygodny i pozycja danej strony w rankingu niekoniecznie w stu procentach odzwierciedla jej rzeczywistą popularność. Ranking jest bowiem tworzony na podstawie ruchu użytkowników korzystających ze specjalnych wtyczek (rozszerzeń) do przeglądarek internetowych, które umożliwiają analizowanie ruchu danego użytkownika, takich jak na przykład Alexa Toolbar czy Alexa Traffic Rank. Popularność tych wtyczek jest różna w różnych krajach. W Polsce na przykład mało kto ich używa. Z tego względu dane pochodzące z rankingu Alexa często różnią się od danych przedstawianych przez Google Analytics czy inne narzędzia.
Personalizacja wyników wyszukiwania – czym jest? Poznaj wady i zalety
Personalizacja wyników wyszukiwania – to dzięki niej użytkownicy uzyskują odpowiedzi dopasowane do zainteresowań i potrzeb. Personalizacja sprawia, że gdy szukasz restauracji, w pierwszej kolejności widzisz