reCAPTCHA to rodzaj zabezpieczenia chroniącego strony internetowe przed spamem wysyłanym przez boty. Jest ono najczęściej spotykane podczas wypełniania różnego rodzaju formularzy na stronach internetowych, na przykład kontaktowych i rejestracyjnych, dodawania postów na forach, pisania komentarzy na blogach czy dodawania opinii. Wszędzie tam istnieje bowiem ryzyko przesyłania spamu przez boty. Zadaniem reCAPTCHA jest sprawdzenie, czy informacje, na przykład w postaci komentarza pod wpisem blogowym, są przesyłane przez prawdziwego użytkownika (człowieka), czy w sposób automatyczny, to jest przez bota. Odbywa się to na zasadzie weryfikacji, dzięki której możliwe jest odróżnienie programu (bota) od człowieka. Weryfikacja taka polega na konieczności rozwiązania przez użytkownika testu czy mini zagadki, na przykład przepisania niewyraźnego, zniekształconego tekstu. Z założenia bowiem tego typu zadania są niemożliwe do wykonania przez bota. Jeśli udało się rozwiązać test, zakłada się, że informacje są przesyłane przez człowieka.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie