twitter co to jest

Spis treści

Twitter – co to jest? (serwis społecznościowy)

Czy ktokolwiek w XXI wieku nie słyszał o portalu jakim jest Twitter? Od niedawna jego właścicielem został Elon Musk, a najpopularniejsze konta na Twitterze posiadają miliony osób obserwujących. Czym właściwie jest Twitter, jak z niego korzystać? Wszystkie informacje znajdziemy w tekście poniżej.

Twitter – definicja

Twitter to serwis społecznościowy, którego działanie polega na mikroblogowaniu, czyli prowadzeniu swego rodzaju dziennika internetowego, to jest publikowaniu krótkich wpisów, na przykład o długości jednego zdania. Cechą charakterystyczną Twittera jest limit znaków, jaki może posiadać jeden wpis (tweet). Wiadomość wysyłana za pośrednictwem Tweetera może mieć maksymalnie 280 znaków. Opublikowany na Twitterze wpis nazywany jest tweetem i zazwyczaj jest to komentarz do jakiegoś wydarzenia. Wspomniany limit znaków na pojedynczego tweeta sprawia, że myśli wymieniane za pośrednictwem tego serwisu społecznościowego wyróżniają się zwięzłością i konkretnym przekazem.

Do czego wykorzystać konto na Twitterze?

Konto na Twitterze możemy wykorzystać na wiele sposobów. Pierwszym z nich, w pełni oczywistym, jest własne mikroblogowanie. Dzielimy się wtedy swoimi przemyśleniami z innymi użytkownikami.

Twitter może być również wykorzystywany w ramach aktywności firmowej i odnoszenia się do branżowych newsów. Jest to doskonały sposób na wiekszą interakcję z użytkownikami i naszymi potencjalnymi klientami.

Jakie treści publikować na Twitterze?

Twitter nie daje nam możliwości publikacji długich treści. Możemy wykorzystać maksymalnie 280 znaków dla jednego Tweet’a. Możemy tutaj podzielić się swoją treściwą opinią na dany temat lub umieścić link do strony internetowej.

Czy Twitter wspomaga pozycjonowanie stron?

Profil na Twitterze możemy wyposażyć w opis firmy i link do strony internetowej. Co prawda link jest oznaczony atrybutem nofollow, natomiast przy procesie pozycjonowania stron należy pamiętać o dywersyfikacji linków. Obecność profilu firmowego na Twitterze może również pozytywnie wpłynąć na autorytet domeny w oczach wyszukiwarki Google.

Jakie są popularne konta na Twitterze?

W Polsce możemy zauważyć wiele inspiracji jeśli chodzi o prowadzenie kont na Twitterze. Poniżej wymieniamy kilka bardzo często wyszukiwanych haseł dotyczących Twittera:

  • stanowski twitter – 105k wyszukiwań,
  • mz twitter – 93k wyszukiwań,
  • ministerstwo zdrowia twitter – 77k wyszukiwań,
  • ziemkiewicz twitter – 77k wyszukiwań,
  • warzecha twitter – 66k wyszukiwań,
  • nexta twitter – 56k wyszukiwań,
  • giertych twitter – 43k wyszukiwań,
  • elon musk twitter – 23k wyszukiwań.
Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza