model aida

Spis treści

Model AIDA ‒ content Twojego biznesu zmieni się na lepsze. I przyniesie większe zyski!

O modelu AIDA słyszało już wiele osób, niewielu jednak z niego korzysta. Szkoda, ponieważ ów model doskonale sprawdza się przy tworzeniu reklam i w innych działaniach content marketingowych. Czym dokładnie jest model AIDA i jak z niego korzystać? O tym poniżej. Przyjemnej lektury! 

Model AIDA ‒ co to?

W czasach, w których niemal na każdym kroku widzimy komunikaty, slogany, reklamy zdobycie uwagi klienta jest niezwykle trudne. Ale nadal jest możliwe. W jaki sposób możemy to zrobić? Doskonałym rozwiązaniem może okazać się tytułowa AIDA. 

AIDA to model składający się z czterech, następujących po sobie etapów. Są to: 

A ‒ attention, czyli zwrócenie uwagi odbiorcy,

I ‒ interest, czyli wzbudzenie zainteresowania,

D ‒ desire, czyli wzbudzenie pożądania,

A ‒ action, czyli wezwanie do akcji.  

A, czyli attention 

Zacznijmy od A, czyli od zdobycia uwagi odbiorcy. Dobrym punktem wyjścia będzie jasne zdefiniowanie potrzeb klienta. Opowiedzmy w atrakcyjny sposób, jak spełnimy jego oczekiwania i dlaczego zrobimy to lepiej niż konkurencja. Stwórzmy przykładowy tekst dla salonu fryzjerskiego. 

Nasze A mogłoby brzmieć: 

Zachwycaj fryzurą, którą stworzymy specjalnie dla Ciebie!

Strzyżenie i koloryzacja dobrane do typu urody, charakteru, preferencji 

sprawią, że poczujesz się wyjątkowo. 

I ‒ interest

Nasz komunikat przykuł uwagę odbiorcy, ale to dopiero ¼ pracy. Teraz musimy utrzymać zainteresowanie klienta. Musimy zadbać o to, by użytkownik chciał uzyskać więcej informacji na temat naszych usług i produktów. W jaki sposób?

Na tym etapie możemy napisać o korzyściach, zaletach produktu. Opowiedzieć, co się stanie, gdy klient skorzysta z naszej oferty. Dobrą metodą będzie tutaj obrazowanie. Jeśli zainteresowany zobaczy w wyobraźni korzyści, poczuje emocje wynikające z zakupu naszego produktu, szanse na konwersję wzrosną. Przykładowe I dla naszego salonu fryzjerskiego mogłoby brzmieć: 

Idealnie dobrane cięcia i kolor, który podkreśli Twoje piękno

to idealny duet.

 Wyglądaj zjawiskowo w pracy, podczas spotkania z przyjaciółmi, na randce,

 gdy wychodzisz tylko do sklepu.

 Przyciągaj wzrok innych i pamiętaj, że jesteś niesamowita.  

D ‒ pożądanie 

Przechodzimy do kolejnego etapu, czyli do wzbudzenia pożądania. Klient powinien utwierdzić się w tym, że nasz produkt mu pomoże. Że większy jego komfort, zwiększy pewność siebie, rozwiąże problemy. Warto na tym etapie pomyśleć, jakie obiekcje może mieć klient i je rozwiać.

Przejdźmy do utworzenia D dla naszego salonu. 

Zanim wykonamy nawet drobne cięcie, dokładnie opowiadamy o proponowanej fryzurze. Bardzo precyzyjnie ustalamy, o ile skrócimy włosy. Korzystamy z farb jogurtowych, dzięki którym kolor wygląda doskonale przez kilka miesięcy. Każda z Pań ma własną kartę, dzięki czemu bez problemu odtwarzamy cięcia, dobieramy i  modyfikujemy kolor. 

A ‒ wezwanie do akcji 

W końcu przechodzimy do wezwania do akcji. Wbrew temu, co zazwyczaj widzimy, wcale nie musi ono brzmieć, zapraszamy do współpracy, zarejestruj się już dziś, zadzwoń teraz itp. Warto postawić na coś bardziej kreatywnego, dodać dowód słuszności (na przykład statystyki, badania, pozytywne opinie), szczerze zachęcić do skorzystania z usługi  na przykład: 

Panie wracają do nas po jeszcze więcej piękna, elegancji, wyjątkowych fryzur.

 Dołącz do nich już dziś! Czekamy na Ciebie! 

co to jest model aida

AIDA w pigułce 

Udało nam się stworzyć tekst, który z powodzeniem mógłby znaleźć się na stronie www lub na profilu w mediach społecznościowych salonu fryzjerskiego.  

Zachwycaj fryzurą, którą stworzymy specjalnie dla Ciebie!

 Strzyżenie i koloryzacja dobrane do typu urody, charakteru, preferencji sprawią, że poczujesz się wyjątkowo. 

Idealnie cięcia, kolor, który podkreśli Twoje piękno to idealny duet. Wyglądaj zjawiskowo w pracy, podczas spotkania z przyjaciółmi, na randce,

gdy wychodzisz tylko do sklepu. Przyciągaj wzrok innych i pamiętaj, że jesteś niesamowita. 

Zanim wykonamy nawet drobne cięcie, dokładnie opowiadamy o proponowanej fryzurze. Bardzo precyzyjnie ustalamy, o ile skrócimy włosy. Korzystamy z farb jogurtowych, dzięki którym kolor wygląda doskonale przez kilka miesięcy. Każda z Pań ma własną kartę, dzięki czemu bez problemu odtwarzamy cięcia, dobieramy i  modyfikujemy kolor.

Panie wracają do nas po więcej piękna, elegancji, wyjątkowych fryzur. Dołącz do nich już dziś! Czekamy na Ciebie! 

Treść jest niezmiernie ważna, ale nie zapominajmy także o atrakcyjnej formie. Wyraźny font, światło na stronie, ciekawa grafika również są istotne. Tak opracowana całość z pewnością przyniesie nam wiele korzyści. 

AIDA to sposób, by content Twojego biznesu był bardziej skuteczny. Dopracowany tekst może skutkować nie tylko konwersją, ale także tym, że klient pozna firmę, zainteresuje się nią, zwyczajnie polubi markę, którą budujemy.  

Powodzenia!

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza