Zero Click Search to wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej zakończone bez żadnego kliknięcia.
Jest to odpowiedź na zapytanie użytkownika widoczna jest z poziomu wyszukiwarki Google. Wyniki wyszukiwania prezentują nam potrzebne informacje, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Możemy je określić jako strefa zero. Szukający otrzymuje w błyskawicznym tempie komplet informacji, nie musi odwiedzać żadnej konkretnej witryny. Jest to znacznym ułatwieniem i sposobem na zaoszczędzenie czasu.
W jaki sposób są prezentowane wyniki Zero Click Search
Informacje wyświetlane na pozycji zero, mogą być prezentowane w różnych formatach np. paragraf, lista punktowa, sekcja FAQ, a nawet video.
Informacje wskazywane przez Google mają być dostosowane do intencji wyszukiwania użytkowników i zapewnić im wygodny i szybki dostęp do poszukiwanych danych.
Czy wyniki Zero Click Search maja wpływ na wyniki organiczne?
Wyniki Zero Click Search są w ostatnim czasie jedną z głównych przyczyn przez które strony internetowe notują mniej odwiedzin. Nawet pozycjonowanie strony, może w pewnych przypadkach nie zapewnić optymalnej widoczności. Mowa tutaj o zapytaniach, przy których Google ma możliwość wskazania użytkownikom szybkiej i bezpośredniej odpowiedzi.
Wyniki Zero Clisk Search potrafią czasami zająć całą pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Jednym z przykładów gdzie taka sytuacja ma miejsce jest wpisanie w okno wyszukiwarki słów kluczowych takich jak loty Poznań – Bangkok. Dochodzi tu do sytuacji gdzie Google serwuje nam wyniki sponsorowane z zakresu Google Ads, a następnie kalendarz lotów na podstawie google.com/flights.
W tym przypadku pierwszy organiczny wynik możemy zaobserwować dopiero na drugiej stronie wyszukiwań.
Zero Click Search – Najważniejsze dane
Między 2016, a 2018 udział wyników wyszukiwania bez kliknięć wzrósł o około 30% – to całkiem sporo jak na tak niewielki okres czasu. 60% wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się na pierwszej stronie Google, bez dokonania żadnego kliknięcia… Jest to z pewnością dobra informacja dla użytkowników poszukujących jak najszybszej i precyzyjnej odpowiedzi.
Zero Click Search – podsumowanie i prognozy
Zero Click Search jest zjawiskiem wbrew pozorom pozytywnym. Zadowolenie użytkowników z przekazywanych informacji jest elementem najważniejszym. Dla większości firm usługowych lub produkcyjnych sytuacja dotycząca widoczności w wyszukiwarce w żadnym stopniu się nie zmienia. Google stara się dostarczać szybkich odpowiedzi jedynie na bezpośrednie i konkretne zapytania użytkowników.