zero click search - wyszukiwania bez klikniecia

Spis treści

Zero Click Search – co to jest?

Zero Click Search to wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej zakończone bez żadnego kliknięcia.

Jest to odpowiedź na zapytanie użytkownika widoczna jest z poziomu wyszukiwarki Google. Wyniki wyszukiwania prezentują nam potrzebne informacje, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Możemy je określić jako strefa zero. Szukający otrzymuje w błyskawicznym tempie komplet informacji, nie musi odwiedzać żadnej konkretnej witryny. Jest to znacznym ułatwieniem i sposobem na zaoszczędzenie czasu.

W jaki sposób są prezentowane wyniki Zero Click Search

Informacje wyświetlane na pozycji zero, mogą być prezentowane w różnych formatach np. paragraf, lista punktowa, sekcja FAQ, a nawet video.

Informacje wskazywane przez Google mają być dostosowane do intencji wyszukiwania użytkowników i zapewnić im wygodny i szybki dostęp do poszukiwanych danych.

Czy wyniki Zero Click Search maja wpływ na wyniki organiczne?

Wyniki Zero Click Search są w ostatnim czasie jedną z głównych przyczyn przez które strony internetowe notują mniej odwiedzin. Nawet pozycjonowanie strony, może w pewnych przypadkach nie zapewnić optymalnej widoczności. Mowa tutaj o zapytaniach, przy których Google ma możliwość wskazania użytkownikom szybkiej i bezpośredniej odpowiedzi.

Wyniki Zero Clisk Search potrafią czasami zająć całą pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Jednym z przykładów gdzie taka sytuacja ma miejsce jest wpisanie w okno wyszukiwarki słów kluczowych takich jak loty Poznań – Bangkok. Dochodzi tu do sytuacji gdzie Google serwuje nam wyniki sponsorowane z zakresu Google Ads, a następnie kalendarz lotów na podstawie google.com/flights.

W tym przypadku pierwszy organiczny wynik możemy zaobserwować dopiero na drugiej stronie wyszukiwań.

Zero Click Search – Najważniejsze dane

Między 2016, a 2018 udział wyników wyszukiwania bez kliknięć wzrósł o około 30% – to całkiem sporo jak na tak niewielki okres czasu. 60% wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się na pierwszej stronie Google, bez dokonania żadnego kliknięcia… Jest to z pewnością dobra informacja dla użytkowników poszukujących jak najszybszej i precyzyjnej odpowiedzi.

Zero Click Search – podsumowanie i prognozy

Zero Click Search jest zjawiskiem wbrew pozorom pozytywnym. Zadowolenie użytkowników z przekazywanych informacji jest elementem najważniejszym. Dla większości firm usługowych lub produkcyjnych sytuacja dotycząca widoczności w wyszukiwarce w żadnym stopniu się nie zmienia. Google stara się dostarczać szybkich odpowiedzi jedynie na bezpośrednie i konkretne zapytania użytkowników.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza