promocja gabinetu stomatologicznego

Spis treści

Promocja Gabinetu Stomatologicznego

Branża medyczna jest bardzo konkurencyjna, dlatego w tym artykule dowiesz się jak prowadzić działania marketingowe i skutecznie wypromować gabinet stomatologiczny w wyszukiwarce, a także na portalach społecznościowych.

1. Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego

Proces pozycjonowania to najdłuższe działanie marketingowe, dlatego od niego należy zacząć. Na pierwsze efekty należy poczekać min. 6 miesięcy, dlatego przy tworzeniu strategii marketingowej SEO powinno znaleźć się na miejscu pierwszym.
Stomatolodzy świadczą usługi lokalnie, dlatego należy skupić się na pozycjonowaniu lokalnym gabinetu stomatologicznego.

Krok 1
Dobór odpowiednich fraz. Skup się na mieście lub dzielnicy, unikaj ogólnych fraz.

  • stomatolog Poznań,
  • stomatolog Jeżyce,
  • dentysta Poznań,
  • dentysta Stare Miasto

 

We frazach należy uwzględnić także usługi jakie oferuje dany gabinet stomatologiczny np.

  • ortodonta Poznań,
  • leczenie kanałowe Poznań,

 

Krok 2
Wizytówka Google Moja Firma – jest to niezbędnik w przypadku pozycjonowania lokalnego. Ale(!) także, miejsce, w którym pacjenci zostawiają opinie. Dzięki nim, również możesz pozyskać pacjentów.

Gdy gabinet ma już wizytówkę, należy skupić się w 100% na jej optymalizacji, ponieważ to z niej możesz zyskać najwięcej pacjentów. O szczegółowym pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma pisaliśmy tutaj.

Krok 3
Rozbudowane treści usługowe na stronie. Każda ze świadczonych usług powinna znaleźć się na osobnej podstronie i opisana w wyczerpujący sposób z uwzględnieniem słów kluczowych.

Krok 4
Na stronie muszą znaleźć się pełne dane kontaktowe, najlepiej gdy będą interaktywne, co umożliwi w szybki sposób skontaktowanie się. Dodatkowo warto umieścić na stronie: kalendarz wizyt, wskazówki dojazdu lub formularz kontaktowy, aby w prosty sposób ułatwić umówienie się na wizytę.

2. Google Ads dla gabinetu stomatologicznego

W czasie pracy nad pozycjonowaniem strony, warto skorzystać z kampanii Google Ads.
Odpowiednio skonfigurowana kampania Google Ads przyniesie efekt od razu.

Krok 1
Należy zastanowić się na czym nam zależy, czy na konwersjach, czy na tym, aby nasza strona była ciągle w pierwszych trzech wynikach wyszukiwań w sieci reklamowej?

Wybierając strategię konwersji, w łatwy sposób możemy mierzyć efekty naszej kampanii.
W przypadku gabinetu stomatologicznego możemy wyróżnić kilka konwersji:

  • połączenie bezpośrednio z reklamy,
  • połączenie ze strony internetowej, po kliknięciu w reklamę,
  • wypełnienie formularza kontaktowego

 

Dzięki szczegółowym raportom, możemy na bieżąco kontrolować efekty. Raport połączeń od Google Ads podaje szczegółowe informacje na temat: numeru kierunkowego osoby dzwoniącej, daty, godziny, czasu trwania połączenia.

Krok 2
Branża stomatologiczna w Google Ads cieszy się dużym powodzeniem, w związku z tym bardzo łatwo jest przepalić budżet.
Na etapie konfiguracji należy ustalić harmonogram reklam dla połączeń. Jeśli gabinet stomatologiczny jest czynny od godziny 8-20, tak też powinny wyświetlać się reklamy z numerem telefonu. W innym przypadku, gdy potencjalny pacjent będzie próbował się dodzwonić poza godzinami pracy gabinetu – nie dodzwoni się, a budżet zostanie wykorzystany.

Krok 3
Należy pamiętać o doborze lokalizacji. Dla gabinetu stomatologicznego warto ustawić promień ok. 10-15km od miejsca gabinetu.

Krok 4
Kolejnym ważnym krokiem jest połączenie wizytówki Google Moja Firma z kampanią Google Ads, z dwóch głównych powodów.
W reklamach w sieci wyszukiwania widać lokalizację gabinetu.

reklamy dla gabinetu stomatologicznego

Dzięki rozszerzeniu lokalizacji, reklamy pojawiają się także w Mapach Google

3. Prowadzenie Social Media dla gabinetu stomatologicznego

Każdy gabinet, każda firma i każda branża powinna zaistnieć na Facebooku. To nie tylko miejsce do pozyskania pacjenta, ale także do budowania i kreowania świadomości swojej marki.

Jak prowadzić gabinet stomatologiczny na Facebooku?

Krok 1
Dodawanie postów – musi odbywać się regularnie! Dziel się z użytkownikami wydarzeniami z życia firmy.

Krok 2
Harmonogram postów – warto przeanalizować konkurencję i zaoferować swoim odbiorcom “coś więcej”. Wśród postów, które będą opisywały usługi stomatologiczne warto dodać takie, które angażują użytkowników do komentowania lub dzielenia się nimi dalej. Dużą popularnością cieszą się posty – poradniki, napisane prostym językiem np. przygotowanie domowej pasty do zębów lub mity i fakty na temat dentystów.

Krok 3
Aby zaangażować swoich odbiorców, od czasu do czasu należy zorganizować konkurs. Warto sprawdzać kalendarz nietypowych świąt i wybrać te odpowiednie do branży.


4. Obecność na portalach branżowych

Popularnym serwisem, który króluje wśród branży medycznej jest znanylekarz.pl
Jest to portal z dużą mocą i wizytówka stomatologa lub gabinetu stomatologicznego jest jak najbardziej wskazana.

Podsumowanie

Aby zaistnieć w branży stomatologicznej należy połączyć ze sobą wszystkie formy marketingu internetowego. Należy pamiętać także o algorytmach, dlatego cały czas warto pracować nad pozycjami i być na bieżąco z wytycznymi Google.

Ocena strony: 5/5 - (13 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

2 Responses

  1. Chyba najważniejsze czynniki decydujące o tym, czy wybiorę się do danego dentysty to opinie na jego temat i ceny. Z tego względu fajnie jak na stronie gabinetu dentystycznego znajduje się cennik. Cennik na stronie jest przydatny w pozycjonowaniu.

  2. Oczywiście, że opinie są ważne, ale też muszą się pojawić – jeżeli strony nie będzie nigdzie, firma nie zostanie zgłoszona do GMFirma – to ciężko o opinie. Tak, opinie są szalenie ważne, chociaż sama wysoka pozycja na swój sposób świadczy o prestiżu marki gabinetu – jeżeli tak to można nazwać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza