Mailing reklamowy (email marketing) to forma internetowego marketingu bezpośredniego, polegającego na wysyłaniu komercyjnych wiadomości email. W przypadku email marketingu narzędziem służącym do komunikacji z obecnymi bądź potencjalnymi klientami jest więc poczta elektroniczna. Wiadomość email jest w tym przypadku nośnikiem informacji i komunikatów przekazywanych do określonej grupy odbiorców. Istotą prowadzenia kampanii mailingowej jest stworzenie i rozesłanie unikatowego maila, który zachęci odbiorcę do określonego działania, na przykład zakupu danego produktu czy zapoznania się ze stroną ofertową danej firmy. Celem mailingu reklamowego może być jednak nie tylko nakłonienie adresata do zapoznania się z ofertą reklamodawcy. Narzędzie to może być również stosowane w celu budowania i podtrzymywania relacji z obecnymi klientami, budowania wizerunku marki czy też w celach informacyjnych. Za pomocą wiadomości email nadawca może przekazywać odbiorcom określone informacje i komunikaty. Mailing reklamowy może mieć charakter jednorazowy, czyli jednorazowe wysłanie wiadomości do określonej grupy odbiorców, jak też cykliczny, czyli regularne wysyłanie maili do tych samych adresatów, na przykład w formie newslettera.
SMM, czyli Social Media Marketing – na czym polega, jakie działania obejmuje?
SMM, czyli Social Media Marketing, to jedna z zalecanych i najbardziej skutecznych form promocji w sieci. Z platform mediów społecznościowych, na przykład z Facebooka lub