1000 zl miesiecznie na marketing porownanie i ranking dzialan

Spis treści

1000 zł miesięcznie na marketing – porównanie i ranking działań

Marketing to podstawa. Jak głosi znane porzekadło: reklama dźwignią handlu. Niestety, działania z zakresu marketingu generują koszty. Jak duże? To zależy od kilku czynników. Dziś skupimy się na budżecie w wysokości 1000 zł miesięcznie. Czy to dużo, czy mało? Jakie możliwości daje wspomniana kwota?

Pozyskiwanie klientów przy budżecie 1000 zł miesięcznie – jakie mamy możliwości? 

Już na wstępie możemy stwierdzić, że 1000 zł miesięcznie to budżet, który otwiera nam kilka furtek. Oczywiście, konkretna strategia działań oraz ich koszty, uzależnione będą od branży, lokalizacji czy konkurencji. Poniżej przedstawiamy ogólny zarys możliwości.

jak efektywnie wydac 1000 zl na marketing

Działania Czym jest? Co zyskasz? Zalety Wady
Pozycjonowanie Działania mające na celu uzyskanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej większy ruch na stronie

widoczność w wyszukiwarce na powiązane z biznesem słowa kluczowe widoczność w wyszukiwarce na powiązane z biznesem słowa kluczowe

dostosowanie strony www pod algorytmy wyszukiwarek

większą rozpoznawalność marki

wzrost konwersji

pozycję eksperta w branży
stabilne efekty w postaci wysokich pozycji słów kluczowych

wyniki prac nie znikają z dnia na dzień, nawet po ich zakończeniu

relatywnie niski koszt

elastyczna strategia działań

duży zasięg działań
pozycjonowanie to strategia długofalowa – na pierwsze efekty pozycjonowania należy poczekać około 4 miesiące
Pozycjonowanie lokalne Działania mające na celu zbudowanie widoczności w wynikach organicznych na określonym obszarze oraz w mapach Google widoczność w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania

widoczność strony dla użytkowników szukających usług lokalnych za pomocą map Google
stabilne efekty w postaci wysokich pozycji lokalnych słów kluczowych

widoczność firmy w mapach Google

niskie koszty inwestycji

budowanie zaufania do marki wśród lokalnych klientów/odbiorców
to strategia długofalowa, na pierwsze efekty pozycjonowania należy poczekać około 4 miesiące

ograniczony zasięg działań (docieramy tylko do obszarów lokalnych)
Google Ads System reklamowy Google umożliwiający emisję płatnych reklam tekstowych, graficznych, wideo, czy produktowych kampanię reklamową dopasowaną do celów biznesowych (sprzedaż, zwiększenie rozpoznawalności, zwiększenie wartościowego ruchu na stronie itp.)

wyświetlanie reklam w różnych miejscach – sieć wyszukiwania, Google Zakupy, Youtube, kampania w sieci reklamowej, kampania w aplikacji

możliwość przeprowadzania testów eksperymentów kampani
natychmiastowa widoczność w sieci

mierzalne efekty

elastyczna strategia działań

wyświetlanie reklam w konkretnym okresie czasu

różnorodne formaty reklam możliwość uruchomienia remarketingu
wstrzymanie wyświetlania reklam po wyczerpaniu budżetu

wysokie koszty (należy wziąć pod uwagę środki zarówno na budżet reklamowy jak i prowizje agencji)

niestabilność stawek za kliknięcie dla poszczególnych słów kluczowych

ograniczenia reklamowy dotyczące niektórych branż
Facebook Ads System reklamowy Facebook umożliwiający emisję płatnych reklam graficznych, wideo, karuzelowych kierowanie reklam na podstawie danych demograficznych tj. wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania

możliwość dodawania postów sponsorowanych

większą ilość osób obserwujących działania firmy

kampanię reklamową dopasowaną do celów biznesowych (sprzedaż, zwiększenie rozpoznawalności, zwiększenie wartościowego ruchu na stronie itp.)

wyświetlanie reklam na Facebook i Instagram

możliwość przeprowadzania testów A/B
szerokie spektrum form reklamowych

możliwość generowania gotowych leadów sprzedażowych

budowa społeczności wokół marki

budowa relacji z klientami

stosunkowo tania forma reklamy

możliwość określenia sprecyzowanej grupy odbiorców (wiek, płeć, obszar geograficzny, zainteresowania)

możliwość uruchomienia remarketingu
wstrzymanie reklam po wyczerpaniu budżetu

ograniczenia reklamowe dotyczące niektórych treści oraz branż

precyzja działań potrafi być ograniczona
Webinary Prezentacja lub wykład wspierany przez transmisję wideo, mający na celu przedstawienie usług lub problemu do rozwiązania pozycję eksperta w branży

większą rozpoznawalność marki

tanie i nienachalne źródło pozyskiwania leadów

budowanie relacji z odbiorcami
możliwość praktycznej prezentacji swojej wiedzy na temat konkretnych produktów lub usług bezpośrednia

interakcja z oglądającymi

doskonała forma budowania zaufania wśród odbiorców
wymaga sporej inwestycji czasu

nie każdy jest predysponowany do prowadzenia tego typu działań

wysoki koszt wstępny (reklama wydarzenia, sprzęt niezbędny do przeprowadzenia profesjonalnego wydarzenia tj. oświetlenie, mikrofon, wygłuszenie itp.)
Email Marketing Forma marketingu, wykorzystująca do promocji skrzynki e-mailowe regularne informowanie odbiorców o promocjach i nowych usługach

stały dopływ leadów

zapisy na listę mailingową zdefiniowane grono odbiorców
docieranie do osób zainteresowanych konkretnymi usługami lub tematyką biznesową

możliwość wysyłki w dowolnym czasie

możliwość nieustannej zmiany
nie mamy wpływu na ilość otwarć wiadomości e-mail

wielu odbiorców unika tej formy reklamy

niski współczynnik otwierających wiadomość

forma reklamy, która z roku na rok notuje coraz niższą skuteczność

Wbrew pozorom, nie musimy wydawać kilku tysięcy złotych miesięcznie, by zwiększyć widoczność firmy w internecie. Naturalnie budżet w postaci 1000 zł miesięcznie mocno nas ogranicza, jednakże w przypadku współpracy z doświadczoną agencją, która będzie potrafiła trafnie ocenić naszą obecną sytuację, mamy możliwość osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Pamiętaj, że Ty i Twoja wiedza również jesteście ważnym elementem dowolnej strategii marketingowej. Podczas rozpoczynania współpracy postaraj się przekazać wszystkie niezbędne informacje swojemu opiekunowi w agencji, dzięki temu będzie mu znacznie łatwiej przygotować precyzyjną strategię działań. 

Moim zdaniem przy założonym budżecie najlepszą opcją, na którą możemy się zdecydować jest dowolna forma pozycjonowania, ogólnopolskiego lub lokalnego (głównie ze względu na stabilne efekty oraz samą formę reklamy, która dociera do osób konkretnie zainteresowanych naszymi usługami). Pozycjonowanie dla firm jest jedną z najbardziej opłacalnych form marketingowych.

Przy większym budżecie, zdecydowanie powinniśmy brać pod uwagę fuzję działań, w oparciu o rekomendację doświadczonego specjalisty marketingowego (agencja SEO z pewnością będzie mieć w swoich szeregach przynajmniej kilku doskonałych ekspertów).

Jeśli dopiero stoisz przed wyborem odpowiednich usług i chciałbyś opracować strategię właściwą dla Twojego biznesu zgłoś się do nas, sprawdzimy co możemy dla Ciebie zrobić.

Ocena strony: 5/5 - (4 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?