Algorytm Google to ciąg formuł, reguł i procesów, które decydują o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego, algorytm Google – swego rodzaju system rankingowy, ustala, na jakich pozycjach wyświetlą się poszczególne strony internetowe i sklepy e-commerce.
Jak działa algorytm Google?
Algorytmy Google analizują znajdujące się na stronie treści, zbierają informacje na temat witryny, zapisują w indeksie. Następnie, gdy użytkownik wpisze w okno wyszukiwania swoje zapytanie, wyświetlają wyniki w jak największym stopniu odpowiadające intencji szukającego. Dlatego też algorytm Google jest często aktualizowany – dzięki temu na najwyższych pozycjach znajdują się najwartościowsze dla szukającego strony www. Strony kiepskiej jakości, czy też takie, które pozycjonowane są niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów, zajmują najniższe pozycje, mogą też zostać usunięte z indeksu.
Panda, Pingwin i inne algorytmy Google
Trzeba podkreślić, że na kolejność wyników wyszukiwania wpływa nie jeden, ale kilka algorytmów Google. Każdy z algorytmów odpowiada za weryfikację konkretnych czynników, na przykład profilu linków, jakości treści, duplikatów treści. Pozycjonując stronę www bądź sklep e-commerce, należy wziąć pod uwagę każdy z algorytmów.
Są to przede wszystkim:
- Panda
- Pingwin
- Koliber
- Pirat
- Opos
- Rank Brain
- BERT
- Core update
- Medical update.
Algorytm Google 2022
19 października 2022 roku Google ogłosiło Spam Update. Celem wprowadzenia aktualizacji jest walka ze spamem w internecie, wykrywanie nieuczciwych praktyk i prób manipulowania wynikami wyszukiwania.
5 grudnia 2022 roku pojawiła się kolejna aktualizacja. Mowa o Helpful Content Update. Celem aktualizacji jest promowanie stron, na których znajdują się merytoryczne, spełniające oczekiwania użytkownika treści.
Aby zyskać widoczność w sieci i utrzymać zajęte pozycje, należy wszelkie działania on-site i off-site prowadzić zgodnie z wytycznymi dla webmasterów. Ważne także, by na bieżąco śledzić zmiany Google, aktualizować wiedzę na temat algorytmów.