jak wybrać dobrą agencję seo

Spis treści

Jak wybrać dobrą agencję SEO, która skutecznie pozycjonuje strony www?

Wybór dobrej agencji SEO, to zadanie, które wielu osobom potrafiło przysporzyć sporą liczbę siwych włosów na głowie. W poniższym wpisie w maksymalnie obiektywny sposób (postarałem się, aby tak było:)) przedstawię jak można dokonać tej „sztuki”. Podzieliłem wybór agencji na trzy etapy.

Etap I – historia i doświadczenie agencji SEO

W pierwszej kolejności zdecydowanie polecam zapoznać się z dotychczasowa historią agencji. Jak długo działa na rynku, jakich klientów obsługuje, czy agencja jest partnerem Google (tutaj warto mieć na uwadze, że posiadanie statusu partnera Google dotyczy jedynie działań z zakresu systemu reklamowego Google Ads).

Kiedy kontaktujemy się z przedstawicielem agencji warto zapytać o doświadczenie w naszej branży. Zdarza się, że agencja ma już spore doświadczenie w danej niszy i będzie w stanie dobrze zrozumieć specyfikę działania naszej firmy. Jest to dużą zaletą, ponieważ od razu będzie mogła skupić się maksymalnie na kwestiach technicznych, a nie na niuansach merytorycznych.

Możemy również zwrócić uwagę na to jak długo funkcjonuje dana agencja SEO. Oczywiście nie jest to bezpośredni wyznacznik tego czy agencja jest „dobra” czy nie, natomiast wstępnie pokaże nam czy metody stosowane przez agencję są skuteczne i sprzyjają potencjalnym klientom.

Etap II – metodyka pracy w pozycjonowaniu stron

Przechodzimy do kwintesencji podczas wyboru agencji SEO, a mianowicie do metod stosowanych przez agencję SEO jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. Jest to wbrew pozorom chyba najważniejsza kwestia, mimo, że często klienci dokonują wyboru na podstawie ceny (co akurat jest najgorszym kryterium, natomiast powoli zmierza to w dobrą stronę).

Porozmawiaj przynajmniej chwilę jaki mają plan na pozycjonowanie Twojej strony, na jakie działania stawiają najmocniejsze akcenty. Takie informacje mogą nadzwyczaj dużo powiedzieć o tym z kim podejmujesz współpracę.

Jeśli od przedstawiciela agencji usłyszysz jakiekolwiek informacje o gwarancji efektów, to w Twojej głowie powinna zapalić się czerwona lampka. Żadna agencja nie może dawać gwarancji wysokich pozycji. Zdecydowanie bardziej wiarygodne będzie udzielenie zapewnienia, że strona zwiększy swoją widoczność, choć tutaj też nie można być w 100% pewnym, ponieważ strona może być objęta filtrem ręcznym od Google.

Etap III – warunki współpracy z agencją SEO

Warunki współpracy z agencją SEO powinny być przede wszystkim jasne i transparentne. Umowa powinna zawierać pełen zakres działań, który zostanie w jej ramach wykonany przez agencję. Okres wypowiedzenia powinien być maksymalnie trzymiesięczny (jeśli trwa więcej to bardziej przypomina to moim zdaniem cyrograf:)). W umowie powinny być wskazane osoby odpowiedzialne za kontakt kiedy będziemy go potrzebować. Tutaj również wskazówka, aby zwracać uwagę czy będziemy mieli bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO odpowiedzialnym za pozycjonowanie naszej strony.

Jeśli chodzi o okres na który zawieramy umowę, to nie ma tutaj jednoznacznych wytycznych. Nawet umowy długotrwałe na 24 miesiące mają sens, jeśli wybierzemy dobrą agencję SEO. W końcu pozycjonowanie to proces, który trwa, a na efekty zawsze będziemy musieli poczekać.

Czy agencja SEO dba o własną widoczność?

Przysłowie „szewc w dziurawych butach chodzi” ma bardzo często odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dobra agencja SEO, z dużo większym prawdopodobieństwem zadba o widoczność Twojej strony, jeśli dba o własną. Jeśli agencja robi to z powodzeniem, to już wiesz, że potrafi to robić i zna się na swojej pracy. Posłużę się tu naszym przykładem, a dokładniej działaniami z zakresu naszej flagowej usługi jaką jest Formuła SEO 1stplace. Przetestowaliśmy ją najpierw na sobie, aby klienci mogli zobaczyć jak działa w praktyce (nie wiem kiedy czytasz ten post, ale z czasem będziesz mógł sprawdzić, że nasza widoczność dalej rośnie – zapewniam).

widoczność agencji SEO 1stplace.pl z wykorzystaniem usługi Formuła SEO 1stplace

Jak wybrać dobrą agencję SEO – podsumowanie

Wybór agencji SEO nigdy nie jest kwestią prostą. Natomiast kilka-kilkanaście minut, które poświęcimy na sprawdzenie agencji, może oszczędzić nam czasu i pieniędzy. Oczywiście możemy skorzystać także z rekomendacji znajomych i przyjaciół, ale jest to kwestia oczywista dlatego nie poruszałem jej szerzej. Trzymam kciuki za wasze udane wybory i życzę wysokich pozycji 🙂

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza