W pozycjonowaniu stron internetowych możemy spotkać się ze zwrotem strona linkowana. Czym właściwie jest strona linkowana? Dlaczego się ja linkuje i w jakim celu? Wszystkie informacje znajdziesz w tym wpisie.
Strona linkowana – definicja
Strona linkowana to witryna internetowa, do której prowadzą odnośniki ze stron linkujących. Strony linkujące to na przykład portale zewnętrzne czy strony partnerów. Linki zewnętrzne stanowią istotny czynnik rankingowy. Im więcej wartościowych linków, tym domena linkowana ma większe szanse na uzyskanie dobrej widoczności i w wyszukiwarce.
Po co linkować strony internetowe?
Tak jak mogliśmy już wstępnie przeczytać w definicji pojęcia strony linkowanej, linki sa istotnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarki internetowej Google. Według ostatnich szacunków zajmują 4 miejsce pod względem wagi dla wszystkich czynników rankingowych.
Jeśli więc zależy nam na tym, aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce, musimy pozyskiwać linki z innych stron internetowych.
Skąd pozyskiwać linki do do stron?
Pozycjonowanie stron www, a w szczególności proces link buildingu nie należy do najprostszych. Najczęstszym pytaniem, które się pojawia w przypadku pozyskiwania linków, jest skąd w ogóle je pozyskiwać?
W dużym uproszczeniu możemy stwierdzić, że każda strona internetowa, powiązana tematycznie, o dużym autorytecie, będzie wartościowym linkiem przychodzącym. Żeby zweryfikować autorytet strony powinniśmy posłużyć się specjalistycznymi narzędziami, takimi jak ahrefs czy majestic. Wskaźnikami, które wskażą nam czy strona posiada odpowiedni autorytet będą odpowiednio Trust Flow oraz Domain Rating.
Do czego wykorzystywać strony linkowane?
Strony linkowane możemy wykorzystywać do czego tylko chcemy. Oczywiście najczęściej wykorzystuje się je do celów komercyjnych i osiągania odpowiednich konwersji. Konwersjami są odpowiednie czynności wykonane przez użytkowników na stronie www, np. dokonanie zakupu, zapisanie sie do newslettera itp.