W pozycjonowaniu stron internetowych często spotykamy się z wyrażeniem jakim jest tag. Wyróżniamy różne tagi i oznaczenia tagów, dlatego warto wiedzieć czym właściwie są, oraz dlaczego i kiedy się je wykorzystuje.
Co to jest tag – definicja
Tag, z angielskiego etykieta, to słowo kluczowe, tekstowe hiperłącze, które przyporządkowane jest do danego fragmentu informacji na stronie www, na przykład do artykułu. Za pomocą tagów możemy grupować informacje na różnego typu tematy.
Jakie tagi wyróżniamy?
Najpopularniejszymi tagami, które możemy wyróżnić w tematyce pozycjonowania czy tworzenia stron internetowych są meta tagi, tagi tekstowe oraz chmury tagów.
Meta tagi są na dzień dzisiejszy niezwykle istotnym elementem w pozycjonowaniu stron www jak i samym SEO. Poprzez wykorzystanie takich tagów jak title, alt czy description, możemy przekazać ważne informacje robotom wyszukiwarki. Jakie to informacje? Na przykład dotyczące tematyki strony, na jakie pytania odpowiada użytkownikom, w jaki sposób opisuje zdjęcia i grafiki, jakie słowa kluczowe powinna brać wyszukiwarka pod uwagę oceniając treść na stronie internetowej.
Tagi tekstowe, to tagi przypisywane do konkretnych podstron w obrębie domeny. Mogą one w pewien sposób kategoryzować informacje na całej stronie internetowej i ułatwiać nawigację użytkownikom. Często tagi to po prostu słowa kluczowe, które nawiązują do omawianego tematu.
Chmury tagów to to samo co zwykłe tagi tekstowe natomiast najczęściej przedstawiane w formie graficznej, dzięki czemu użytkownicy w łatwy sposób mogą odnajdywać treści na stronie internetowej o konkretnej tematyce. Chmury tagów nie są wbrew pozorom zjawiskiem nowym – na platformie WordPress pojawiły się już w 2007 roku.
Jak wyglądają i działają tagi?
Tagi to przeważnie wyrażenia jedno, dwu a maksymalnie trzywyrazowe. Działają na zasadzie wyrażeń kluczowych opisując zawartą na danej stronie treść. W jaki sposób wyglądają w praktyce? Oto przykładowy fragment tekstu opatrzony tagami:
„W pozycjonowaniu stron internetowych tagi odgrywają ważną rolę. Pomagają robotom wyszukiwarek oraz użytkownikom nawigację po stronie oraz wskazują jakie słowa kluczowe wziąć pod uwagę w ustalaniu rankingu.”
Tagi: pozycjonowanie stron internetowych, SEO, tagi, ranking wyszukiwania.
Jak widać powyżej z pewnością z tagami spotkałeś się już nie raz i być może pomogły Ci w odnajdywaniu dodatkowych informacji na konkretny temat.
Tagi a pozycjonowanie stron internetowych
Czy tagi mogą wspomagać pozycjonowanie stron internetowych? Zdecydowanie tak, ale jeśli ich wykorzystanie jest przemyślane. Nie ma sensu na siłę umieszczać jak największej ilości słów kluczowych w tagach, powinniśmy przede wszystkim starać się pomóc użytkownikom i robotom wyszukiwarek w nawigacji na stronie. Dodatkowo wykorzystanie meta tagów niesie za sobą wiele dobroczynnych aspektów w kwestii pozycjonowania strony www.
Tagi podsumowanie
Czy warto stosować tagi w obrębie strony internetowej? Zdecydowanie tak, ale zawsze pamiętajmy żeby robić to z umiarem. Koniecznie zadbajmy o wypełnianie takich tagów jak title, description czy alt. Dopiero potem bierzmy się za kwestię tagów tekstowych. Powodzenia.