Pozycjonowaniu stron internetowych od wielu lat towarzyszyły takie terminy jak Trust Rank czy Page Rank. Są to wskaźniki mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania dlatego z pewnością warto się nimi zainteresować. Dziś weźmiemy na tapetę wskaźnik Trust Rank.
Trust Rank (Domain Trust Rank) – definicja
Trust Rank to algorytm oceniający treści na stronie www, a także jakość linków przychodzących i wychodzących. Algorytm weryfikuje czy zawartość strony jest zgodna z frazami, na które witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Trust Rank ocenia też, czy strona jest godna zaufania, odróżnia wysokiej jakości treści od spamu.
Ów algorytm stanowi uzupełnienie algorytmu Page Rank, którego zadaniem jest promowanie stron internetowych zawierających wysokiej jakości treści.
Do czego służy wskaźnik Trust Rank?
Wskaźnik Trust Rank jest niezwykle istotny w SEO. Wskazuje nam on poziom spamu w obrębie danej domeny internetowej. Co to oznacza w praktyce? Trust Rank, to algorytm mający na celu zweryfikowanie wartość treści pod względem linków przychodzących i wychodzących. Ocenia on jakość tych linków i na tej podstawie ocenia czy nie linkuje ona do podejrzanych stron internetowych. Jest to niezwykle ważny aspekt w procesie link buildingu.
Trust Rank ocenia również stopień oddalenia danej strony, od najważniejszych stron z zerowym poziomem spamu, które Google ocenia ręcznie jako autorytety.
Jak sprawdzić Trust Rank domeny?
Sprawdzenie wskaźnika Trust Rank interesuje każdego specjalistę SEO pracującego nad pozycjonowaniem stron internetowych. Google niestety nie udostępnia nam gotowego algorytmu do podglądu wskaźnika Trust Rank, natomiast wiele serwisów umożliwia sprawdzenie wskaźnika Trust Rank za pomocą własnych rozwiązań, które w maksymalnym stopniu starają się odwzorować właściwą wartość tego wskaźnika. Jednym z takich narzędzi jest np. moz.com.
Jak zwiększyć wartość Trust Rank?
Żeby zwiększyć wartość wskaźnika Trust Rank dla pozycjonowanej domeny powinnismy skupić sie przede wszystkiem na 3 aspektach (jest ich oczywiście więcej, ale skupię się na moim zdaniem 3 najważniejszych).
- jakość linków przychodzących i wychodzących,
- linkowanie wewnętrzne,
- optymalizacja pod względem SEO.
Są to trzy elementy o które powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności. Pozwolą nam one systematycznie budować wartość wskaźnika Trust Rank.
Czy Trust Rank wpływa na pozycjonowanie strony?
Często pojawia się pytanie czy wskaźnik Trust Rank ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej i SEO. Odpowiedź jest oczywiście twierdząca. Wskaźnik Trust Rank jest niezwykle istotny w procesie pozycjonowania i ma swój udział podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania. Zadbajmy więc o to, aby nasz Trust Rank był na jak najwyższym poziomie. W jaki sposób to zrobić opisałem pokrótce w punkcie powyżej, a jeśli potrzebujesz fachowej pomocy to zachęcam do kontaktu z naszą agencją SEO 1stplace.pl.