Specjalista SEO – Jak Wybrać?

Home / ciekawostki / Specjalista SEO – Jak Wybrać?

Specjalista SEO – Jak Wybrać?

Kim tak naprawdę jest “Specjalista SEO”?

Specjalista SEO (Search Engine Optimization) to osoba, która znakomicie zna wszystkie zagadnienia dotyczące poprawnej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce specjalista SEO w głównej mierze musi skupić się na wyszukiwarce Google z której korzysta ponad 97% internautów. Specjalistą SEO może zostać praktycznie każdy, wystarczy zaangażowanie oraz chęć do nauki nowych rzeczy – zresztą tak jak w każdej innej branży.

Czym zajmuje się “Specjalista SEO”?

Wbrew pozorom dobry specjalista SEO musi posiadać rozległą wiedzę z wielu dziedzin informatycznych. Na dzień dzisiejszy (przynajmniej w Polsce) nie wystarczy jedynie znajomość dobrych praktyk w zakresie SEO.

Specjalista SEO na dzień dzisiejszy powinien mieć opanowane w dobrym stopniu:

– optymalizacje stron pod kątem wyszukiwarek internetowych (Google, Bing itd)

– znajomość HTML, PHP, CSS, JavaScript

– znajomość baz danych

– poprawną analizę ruchu na stronie internetowej

– analizę linków przychodzących oraz wychodzących

– umiejętność poprawnego linkowania

– poprawianie parametrów wpływających na wydajność oraz szybkość działania strony

– marketing internetowy

– UX/UI

Najważniejsze cechy jakie powinien mieć dobry specjalista SEO:

– przewidywanie

– cierpliwość

– opanowanie

– systematyczność

– regularność

– umiejętność analitycznego myślenia

Jak wybrać najlepszego specjalistę SEO?

Podczas wyboru specjalisty SEO lub firmy pozycjonującej, warto umówić się na rozmowę chociażby telefoniczną i sprawdzić jak taka rozmowa będzie przebiegać. Dobry specjalista SEO posiadający odpowiednie kompetencje oraz wiedzę bez problemu odpowie nam na każde pytanie związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją witryny. Dobry specjalista SEO nie będzie też nas “bajerował” osiągnięciem pozycji w przeciągu 2 tygodniu lub miesiąca czasu. Każdy seowiec zdaje sobie sprawę jak wiele pracy czeka go podczas rozpoczęcia pracy nad nowym klientem. W skrócie wygląda to tak:

– analiza pozycjonowanej strony

– przygotowanie audytu strony

– przejrzenie oraz przygotowanie audytu linków przychodzących oraz wychodzących

– wdrożenie niezbędnych zmian na stronie

– instalacja “obowiązkowych” narzędzi Google na stronie

– systematyczne i dobre jakościowo linkowanie witryny

 

 

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Członek zarządu w 1stplace.pl.
Recent Posts

Zostaw komentarz

lokowanie produktu klanjak wybrać firmę seo