
Specjalista SEO – Jak Wybrać?
Kim tak naprawdę jest “Specjalista SEO”?
Specjalista SEO (Search Engine Optimization) to osoba, która znakomicie zna wszystkie zagadnienia dotyczące poprawnej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce specjalista SEO w głównej mierze musi skupić się na wyszukiwarce Google z której korzysta ponad 97% internautów. Specjalistą SEO może zostać praktycznie każdy, wystarczy zaangażowanie oraz chęć do nauki nowych rzeczy – zresztą tak jak w każdej innej branży.
Czym zajmuje się “Specjalista SEO”?
Wbrew pozorom dobry specjalista SEO musi posiadać rozległą wiedzę z wielu dziedzin informatycznych. Na dzień dzisiejszy (przynajmniej w Polsce) nie wystarczy jedynie znajomość dobrych praktyk w zakresie SEO.
Specjalista SEO na dzień dzisiejszy powinien mieć opanowane w dobrym stopniu:
– optymalizacje stron pod kątem wyszukiwarek internetowych (Google, Bing itd)
– znajomość HTML, PHP, CSS, JavaScript
– znajomość baz danych
– poprawną analizę ruchu na stronie internetowej
– analizę linków przychodzących oraz wychodzących
– umiejętność poprawnego linkowania
– poprawianie parametrów wpływających na wydajność oraz szybkość działania strony
– marketing internetowy
– UX/UI
Najważniejsze cechy jakie powinien mieć dobry specjalista SEO:
– przewidywanie
– cierpliwość
– opanowanie
– systematyczność
– regularność
– umiejętność analitycznego myślenia
Jak wybrać najlepszego specjalistę SEO?
Podczas wyboru specjalisty SEO lub firmy pozycjonującej, warto umówić się na rozmowę chociażby telefoniczną i sprawdzić jak taka rozmowa będzie przebiegać. Dobry specjalista SEO posiadający odpowiednie kompetencje oraz wiedzę bez problemu odpowie nam na każde pytanie związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją witryny. Dobry specjalista SEO nie będzie też nas “bajerował” osiągnięciem pozycji w przeciągu 2 tygodniu lub miesiąca czasu. Każdy seowiec zdaje sobie sprawę jak wiele pracy czeka go podczas rozpoczęcia pracy nad nowym klientem. W skrócie wygląda to tak:
– analiza pozycjonowanej strony
– przygotowanie audytu strony
– przejrzenie oraz przygotowanie audytu linków przychodzących oraz wychodzących
– wdrożenie niezbędnych zmian na stronie
– instalacja “obowiązkowych” narzędzi Google na stronie
– systematyczne i dobre jakościowo linkowanie witryny