W Polsce z Instagrama korzysta 6,8 miliona użytkowników. 60% użytkowników (600 milionów) wyszukuje i odkrywa nowe produkty na Instagramie. Te liczby robią wrażenie, prawda? Instagram zaraz po Facebooku jest świetną platformą do rozreklamowania swojej marki oraz produktów.
Jak założyć profil firmowy na Instagramie?
Jeśli chcemy rozpocząć przygodę na Instagramie należy wykonać kilka prostych czynności:
- Pobrać aplikację ze sklepu App Store lub Google Play.
- Utworzyć konto za pomocą adresu mailowego, konta na Facebooku lub numeru telefonu.
- Uzupełnić profil wybierając nazwę użytkownika – pamiętaj aby nawiązywała do nazwy firmy.
Profil firmowy na Instagramie – Instagram dla firm
Profil firmowy różni się od profilu prywatnego i z pewnością może przynieść Tobie wiele korzyści. Po pierwsze: statystyki.
Dzięki statystykom na Instagramie, dowiesz się:
- który post był najpopularniejszy,
- ile użytkowników wyświetliło Twój profil,
- kim są Twoi użytkownicy (wiek, płeć)
Posiadając profil firmowy na Instagramie masz możliwość tworzenia reklam, dzięki temu zwiększysz zasięg swoich postów, a także wzmocnisz rozpoznawalność marki. Odpowiednio skonfigurowane reklamy dotrą do Twoich potencjalnych odbiorców.
Jak zdobyć follow na Instagramie?
Powoli mijają czasy, w których liczba follow i like świadczy o „potędze” lub popularności, niemniej jednak – jest to nadal kluczowy czynnik decydujący czy użytkownik zatrzyma się na profilu i zainteresuje produktem lub usługą.
Jak w naturalny sposób zdobyć większą liczbę obserwatorów?
Regularność
Dodawaj posty – regularnie – algorytm to doceni.
Zaplanuj dodawanie postów np. 4x w tygodniu o stałych porach.
Estetyka
Zadbaj o estetyczne zdjęcia, które przykują uwagę i nie pozwolą, że użytkownik przescrolluje niżej ekran. Postaraj się aby zdjęcia były wyraźne i kreatywne. Na Instagramie jest możliwość skorzystania z filtrtów, które ulepszą zdjęcie.

Opis
Wykorzystaj pole pod zdjęciami do dodania ciekawego opisu.

Hashtag
Na Instagramie kluczowym czynnikiem rankingowym są #hasztagi. Dzięki odpowiednio dobranym – użytkownicy zainteresowani danym tematem, mogą trafić na twój post.

BIO (Biogram na Insta)
Instagram daje możliwość umieszczenia odnośnika do strony WWW tylko w jednym miejscu. Jest to własnie BIO. To pole należy wykorzystać maksymalnie.

Angażuj użytkowników i zwiększaj zasięg na Instagramie
Dodając angażujące posty, zwiększasz zasięg oraz budujesz rozpoznawalność marki.

InstaStories
Wykorzystaj możliwość dodania Instastories, które znikają po 24h. To miejsce idealne do pokazania życia Twojej firmy „od kuchni”. Pokaż swoim użytkownikom jak pracujecie, kim jesteście – dajcie się poznać.
Kontakt
Udzielaj odpowiedzi na komentarze, reaguj na oznaczenia Twojego profilu. Bądź w stałym kontakcie z użytkownikami. Poinformuj na swoich innych social media o Instagramie. Możesz również skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która zadba o wizerunek Twojej firmy w social media np. Agencja SEO 1stplace.pl
Czego nie robić dążąc do zwiększenia liczby follow?

Nie kupuj followersów – czasem kusi, ale uwierz, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku,
Boty – często firmy korzystają z botów, które automatycznie dodają komentarze do zdjęć, które zawierają konkretny #hashtag – ryzykujesz banem konta
Żebranie lajków – popularne followforfollow #f4f, likeforlike #l4l tylko odstraszają użytkowników

Podsumowanie
Jeśli jeszcze Twoja firma nie posiada Instagrama – wiesz co robić :). Powiedz wszystkim kim jesteś i czym się zajmujecie. Instagram to świetna platforma sprzedażowa, ale także budująca relację między firmą, a konsumentem.