Spis treści

Jak zdobyć followersów na instagramie? (Poradnik dla firm)

W Polsce z Instagrama korzysta 6,8 miliona użytkowników. 60% użytkowników (600 milionów) wyszukuje i odkrywa nowe produkty na Instagramie. Te liczby robią wrażenie, prawda? Instagram zaraz po Facebooku jest świetną platformą do rozreklamowania swojej marki oraz produktów.

Jak założyć profil firmowy na Instagramie?

Jeśli chcemy rozpocząć przygodę na Instagramie należy wykonać kilka prostych czynności:

  1. Pobrać aplikację ze sklepu App Store lub Google Play.
  2. Utworzyć konto za pomocą adresu mailowego, konta na Facebooku lub numeru telefonu.
  3. Uzupełnić profil wybierając nazwę użytkownika – pamiętaj aby nawiązywała do nazwy firmy.

Profil firmowy na Instagramie – Instagram dla firm

Profil firmowy różni się od profilu prywatnego i z pewnością może przynieść Tobie wiele korzyści. Po pierwsze: statystyki.

Dzięki statystykom na Instagramie, dowiesz się:

  • który post był najpopularniejszy,
  • ile użytkowników wyświetliło Twój profil,
  • kim są Twoi użytkownicy (wiek, płeć)

Posiadając profil firmowy na Instagramie masz możliwość tworzenia reklam, dzięki temu zwiększysz zasięg swoich postów, a także wzmocnisz rozpoznawalność marki. Odpowiednio skonfigurowane reklamy dotrą do Twoich potencjalnych odbiorców.

Jak zdobyć follow na Instagramie?

Powoli mijają czasy, w których liczba follow i like świadczy o „potędze” lub popularności, niemniej jednak – jest to nadal kluczowy czynnik decydujący czy użytkownik zatrzyma się na profilu i zainteresuje produktem lub usługą.

Jak w naturalny sposób zdobyć większą liczbę obserwatorów?

Regularność

Dodawaj posty – regularnie – algorytm to doceni.

Zaplanuj dodawanie postów np. 4x w tygodniu o stałych porach.

Estetyka

Zadbaj o estetyczne zdjęcia, które przykują uwagę i nie pozwolą, że użytkownik przescrolluje niżej ekran. Postaraj się aby zdjęcia były wyraźne i kreatywne. Na Instagramie jest możliwość skorzystania z filtrtów, które ulepszą zdjęcie.

jak zdobyć followersów na insta

Opis

Wykorzystaj pole pod zdjęciami do dodania ciekawego opisu. 

jak zdobyc followy na ig

Hashtag

Na Instagramie kluczowym czynnikiem rankingowym są #hasztagi. Dzięki odpowiednio dobranym – użytkownicy zainteresowani danym tematem, mogą trafić na twój post.

jak zdobyc followy na social mediach

BIO (Biogram na Insta)

Instagram daje możliwość umieszczenia odnośnika do strony WWW tylko w jednym miejscu. Jest to własnie BIO. To pole należy wykorzystać maksymalnie.

jak zdobyc followy na ig

Angażuj użytkowników i zwiększaj zasięg na Instagramie

Dodając angażujące posty, zwiększasz zasięg oraz budujesz rozpoznawalność marki.

skad brac followy na ig

InstaStories

Wykorzystaj możliwość dodania Instastories, które znikają po 24h. To miejsce idealne do pokazania życia Twojej firmy „od kuchni”. Pokaż swoim użytkownikom jak pracujecie, kim jesteście – dajcie się poznać.

Kontakt

Udzielaj odpowiedzi na komentarze, reaguj na oznaczenia Twojego profilu. Bądź w stałym kontakcie z użytkownikami. Poinformuj na swoich innych social media o Instagramie. Możesz również skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która zadba o wizerunek Twojej firmy w social media np. Agencja SEO 1stplace.pl

Czego nie robić dążąc do zwiększenia liczby follow?

błędy przy zdobywaniu obserwujących

Nie kupuj followersów – czasem kusi, ale uwierz, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku,

Boty – często firmy korzystają z botów, które automatycznie dodają komentarze do zdjęć, które zawierają konkretny #hashtag – ryzykujesz banem konta

Żebranie lajków – popularne followforfollow #f4f, likeforlike #l4l tylko odstraszają użytkowników

jak pozyskać obserwujących swojego profilu

Podsumowanie

Jeśli jeszcze Twoja firma nie posiada Instagrama – wiesz co robić :). Powiedz wszystkim kim jesteś i czym się zajmujecie. Instagram to świetna platforma sprzedażowa, ale także budująca relację między firmą, a konsumentem.

Ocena strony: 4.9/5 - (17 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?