Branża Beauty cieszy się w ostatnich latach ogromną popularnością, konkurencja jest duża w szczególności w dużych miastach, gdzie możemy na każdej ulicy spotkać gabinet kosmetyczny.
Pozycjonowanie salonu kosmetycznego
Pozycjonowanie to proces długotrwały, dlatego otwierając salon kosmetyczny, już na początku należy stworzyć stronę WWW i zająć się pozycjonowaniem.
W przypadku salonu kosmetycznego warto skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, dlatego najważniejszym czynnikiem jest założenie wizytówki Google Moja Firma
Wizytówkę salonu kosmetycznego warto w pełni zoptymalizować. Należy uzupełnić ją pełnymi danymi kontaktowymi, adresowymi oraz zdjęciami, które mogą zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia salonu.
Google Ads dla salonu kosmetycznego
Płatne linki sponsorowane cieszą się popularnością, ze względu na natychmiastowe efekty.

Właściciele gabinetów kosmetycznych decydują się na taką formę reklamy, ponieważ po odpowiednim zoptymalizowaniu reklam, są one bardzo dobrze widoczne, co oznacza, że zdecydowana większość użytkowników wejdzie na stronę.
Dzięki rozszerzeniom w Google Ads, także możemy się znaleźć ponad wynikami wyszukiwań w Mapach Googla.

Salon kosmetyczny, a Social Media
Nie ma lepszego miejsca na zareklamowanie i pokazanie swoich usług niż profile na Facebooku lub Instagramie. To tam potencjalne klientki szukają inspiracji na paznokcie.
Salon kosmetyczny – prowadzenie Facebooka i Instagrama
Główna zasada to systematyczność, już od początku prowadzenia należy wyrobić sobie nawyk i przygotować plan tworzenia postów.
Przykładowy plan:
3-4x w tygodniu – zdjęcia zabiegów, zdjęcia z życia salonu kosmetycznego
1x w tygodniu – posty poradnikowe, DIY,
Facebook i Instagram w ostatnim czasie bardzo “przyjaźnie” traktuje posty w formie filmików – dla salonu kosmetycznego to nic trudnego, prawda?
Warto pamiętać!
Należy być w stałym kontakcie, ze swoimi klientami. Warto pisać angażujące posty, kończące się pytaniami, odpowiadać na komentarze.
Zbieraj Opinie
Facebook oraz Mapy Google umożliwiają klientom pozostawienie opinii. Warto zachęcać, aby po wyjściu z zabiegu klientki podzieliły się opinią na Facebooku lub w Google. Dzięki temu salon kosmetyczny buduje swój wizerunek.
Nie bój się negatywnych opinii
Takie się też zdarzają, nawet najlepszym. Najgorsze co wtedy możesz zrobić to ją usunąć.
Na każdą opinie warto odpisać, pamiętając o kilku zasadach.
1. Zareaguj szybko
2. Nie używaj emocji, odpowiedź powinna brzmieć profesjonalnie
3. Przeproś, jeśli wina leży po Waszej stronie, ale nie usprawiedliwiaj się
Grupy na Facebooku
Warto wykorzystać potęgę grup na Facebooku, które mogą okazać się także skuteczną formą reklamy.

Możesz także, założyć własną grupę, sprawdź jak to zrobić – tutaj
Influencer marketing – czy sprawdzi się w branży beauty?
Oczywiście! To kolejna forma reklamy, która może przynieść zadowalające efekty. W internecie znajdziesz mnóstwo statystyk, które pozwolą Ci wybrać odpowiednią osobę do promowania Twojej działalności. W przypadku salonów kosmetycznych najczęstszą formą zapłaty jest “barter” czyli wymiana bezgotówkowa. Ty wykonujesz ustalony zabieg, w zamian otrzymujesz promocje na Facebooku lub (najczęściej) instagramie.
Podsumowanie
Jeśli zależy nam na dotarciu do jak najwięcej liczby potencjalnych klientów i klientek, najlepiej zastosować w miarę możliwości wszystkie z powyższych propozycji reklamy.