Aktualizacja algorytmu Google to nic innego jak zmiany w tymże algorytmie wprowadzone przez samą firmę Google. Firma ta bardzo często wprowadza poprawki do swojego algorytmu po to, aby wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce były jak najtrafniejsze.
Jaki jest cel aktualizacji algorytmu Google?
Celem aktualizacji algorytmu jest to, aby jeszcze bardziej dopasować wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika, a na najwyższych pozycjach znajdowały się jak najwartościowsze strony.
Czy Google informuje o aktualizacjach algorytmu?
Z reguły Google nie informuje o wprowadzonych przez siebie zmianach, chociaż zdarzają się odstępstwa od tej reguły. Do największych i najbardziej znaczących poprawek można zaliczyć algorytm Google Pingwin i algorytm Google Panda.
Aktualizacja algorytmu Google a pozycjonowanie stron
Jedną z głównych różnic pomiędzy aktualizacjami algorytmu Google a pozycjonowanie stron jest to, że aktualizacje Google skupiają się na poprawie jakości wyników wyszukiwania, podczas gdy pozycjonowanie stron skupia się na poprawieniu rankingu strony w wynikach wyszukiwania. Celem Google w tych aktualizacjach algorytmu jest zapewnienie, że użytkownicy otrzymują najbardziej istotne i dokładne informacje podczas wyszukiwania, podczas gdy SEO próbuje manipulować wynikami wyszukiwania za pomocą różnych technik. Chociaż pozycjonowanie firmy może być skuteczną strategią zwiększania widoczności, powinno być zawsze wykonywane zgodnie z wytycznymi Google, aby uniknąć ukarania lub nawet czasowego lub stałego usunięcia witryny z wyników wyszukiwania.