Call to action (CTA) to pojęcie stosowane w marketingu internetowym, oznaczające wezwanie do działania. Najczęściej występuje pod postacią tekstu lub grafiki. Jego celem jest zachęcenie użytkownika do konkretnego działania. Takim konkretnym działaniem może być złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera albo na listę mailingową czy też przejście na inną podstronę, na przykład ofertową. Jednym z najbardziej znanych wezwań call to action jest “Kup teraz”, które w oczywisty sposób zachęca do zakupu oferowanego produktu. Wezwanie do działania CTA powinno być możliwie jak najkrótsze oraz konkretne, to jest zrozumiałe dla odbiorcy. Call to action powinno jednoznacznie wskazywać na pożądane działanie użytkownika.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie